måndag 11 juni 2012

Det är såhär det ska vara

Jäklar var jag gillar sommar! Jag börjar känna mig tjatig men jag kan inte få nog av kvällar som är ljusa till klockan 23, av att veva fram på cykeln över Stockholms broar med junivinden i håret, av jordgubbar med (ovispad!) grädde, eller av... beachvolleyboll! Utomhus! I den där ljusa kvällen, med den där vinden i håret och med dom där jordgubbarna efteråt. Fatta grejen! Åhhh det är nu det händer. Det är nu det är sommar!

Så - hoppas att jag var tydlig nog ovan. Men det är liksom viktigt att vara här och nu och jag verkligen försöker insupa varenda somrigt intryck omkring mig och inte förlora en sekund av njutning.

Ikväll tränade vi för Camilla på Kärsön och det var, inte ett dugg oväntat, en grym träning. Måndagar är min favoritdag just nu och jag längtar alltid massvis efter att få springa ut från kontoret när eftermiddagen blir kväll, skynda mig hem och äta och sen cykla ut till Kärsön. "Jag bara gör det jag ska så får jag vara ifred sen och kan tänka på beach" som Sara uttryckte det i ett mail tidigare.

I dag tränade vi på vårt önskemål servemottagning. Back to basic kanske det låter som men vi bad Camilla att svävserva sitt bästa på oss och kötta på det hon var värd. En svävserve spinner inte i luften och fångas mycket lättare av vinden. Dessutom går den snabbare. Har du en bra svävserve kan du plocka många poäng på att motståndarna har svårt att få till bra mottag. Jag tyckte faktiskt att vi fick till det riktigt bra jag och Sara och efteråt gjorde vi fina passar till varandra som var kul att slå på! Vi körde även en del försvar och mot slutet när vi spelade grävde jag minsann upp de där korta diggebollarna precis under nätet. Ha!

Efter ett par timmars galet roligt slit i sanden drog jag på mig en tröja och trampade hemåt igen. Vattnet var spegelblankt, måsarna skrek och över Tranebergsbron sjöng jag (töntigare än töntigast) Stockholm i mitt hjärta för ganska full hals.

Medan Camilla pumpade våra bollar ...
... Försökte jag och Sara ta bilder av oss själva i motljus

5 kommentarer:

Malin sa...

Vilka härliga Bilder! Och du har helt rätt, det gäller att njuta fullt ut nu, finns så fantastiskt mycket roliga saker som man vill hinna med bara...! =)

Katten sa...

Haha. Jag hade velat höra den sången. Och ta överstämman!

Snorkkis sa...

Ja det är härligt med ljusa, varma kvällar. Känns som om man har massvis med fritid helt plötsligt. Grädden vill jag dock ha vispad :)

Träningsglädje sa...

åh. var det kanske dig jag hörde sjungandes då...?

Erika sa...

Åh herregud Sara... Var du ute och cyklade? Det var ingen precis i närheten ju. Väl...