söndag 3 juni 2012

Dagen efter

I dag känner jag mig lite bakis. Törstig, sugen på pommesfrites och i behov av frisk luft. Det senare kanske lite märkligt med tanke på att jag fick ganska mycket av den varan igår. Jag sov inte så länge som jag hade hoppats i morse men njöt ändå av min hotellsäng i natt. Och istället hann vi äta frukost i två timmar, läsa tidningen och surra. Jag hann med både äggröra, rostat bröd, färskpressad juice, yoghurt och pannkakor. Innan hemresan tänkte jag och Sara ta en liten promenad för att få röra på benen innan våra biltimmar. Men vi hann i princip bara ner till vattnet (läs: den där jäva skön!) innan det började hällregna även i dag. Knäppte ett kort på en dalahäst och hoppade in i bilen. I Uppsala blev det hamburgare, pommes, "lyxshake" och äppelklyftor på Max. Det fina med sånt ätande är att det alltid löser sig av sig självt. Till middag är jag sugen på sushi eller sallad liksom. Man kan med andra ord moffa lugnt i samband ett lopp runt en sjö. Och så är jag hur törstig som helst. Det var jag efter Vättern också. Vet inte om det beror på all stärkelse (klart möjligt), loppet igår (spelar säkert in en del) eller att jag suttit några timmar i bil (jo men det tror jag). Bakis känner jag mig och ikväll blir det powernap, promenad och nån bra middag!

Jag och min Dalahäst. Mitt pris efter att ha cyklat i 18 sekunders motvind och spöregn.

Blöt dalahäst vid Siljan


Inga kommentarer: