tisdag 31 januari 2012

Bra helkroppspass på gymmet


Ikväll var det min tur att spontant bjuda in Jens till gymmet. Han var game och vi körde ett helkroppspass som tog där det skulle. Jag hade ätit halva ICA NK:s fruktbestånd till mellis plus en näve frön och nötter med en klick keso. Höll mig mätt ganska länge men min hunger kommer alltid pang bom bang. Den här gången när jag började värma upp. Crap. Hjärnan började dock snabbt fokusera på andra signaler när jag satte igång med själva träningen men riktigt hela passet höll det inte - förutom det kändes det grymt bra!

Dagens pass
Baksida lår i maskin - ett ben i taget
Mitt vänsterben (baksida lår och vad) som jag skadade i skidbacken förra året är hyfsat demolerat. Svagt med korta muskler. Ska verkligen ligga i med träning här! Det är stor skillnad mot höger ben. Shit.

 Knäböj
Precis när vi kliver ut bland de fria vikterna blir ett rack med skivstång ledig. Yay! Här svarade benen mycket bättre men efter varje set kändes det som att muskelfibrerna skulle dras isär. Jag tog i?

Utfall med kettlebell på rak arm ovanför huvudet
Helt sjukt bra stabilitetsövning för hela kroppen, knä och core särskilt. Tack Ulrika för det tipset! Älskar den här.

Axelmördaren
Värsta mjölksyraövningen, fy sjutton. Men starka axlar är bra till så mycket och dessutom snyggt!

Latsdrag
Kände mig vrålstark. Bara att slita på mer och mer. Skoj!

Tricepspress med rep framför mig
Tänker längdskidåkning...

Situps på boll med extra bonus
Gör vanliga situps på bollen. På vägen ner sträcker du ut ena benet. På vägen upp lyfter du en boll eller vikt på raka armar ovanför huvudet. Styrka och balans check.

Skalbaggen
Ha underbenen på en boll och händer eller armbågar i marken och dra in bollen under dig.

- Här började jag plötsligt krokna helt - mat mat mat...
-

Helikopter för ryggen
Ligg på mage och cirkulera en lätt vikt framför och bakom/ovanför dig.

Knees to elbows - fuskvarianten
Jag ville kräkas för varje lyft. Inte för att det var tungt utan för att jag var grishungrig.

Planka

Hade tänkt avsluta med en grej till men nog är nog. Jag sprintade upp och mixade en smoothie på hallon, blåbär, banan, vaniljprotein, smoothiemix (hampaprotein, spiriulina, vetegräs), och sojamjölk. Sen stretchade jag riktigt länge, duschade och avslutade med torskrygg, örtsmör, avokado och bulgur. Grym kväll!

Inga kommentarer: