måndag 9 januari 2012

Nu får det vara bra på en dag

Wow. Den där yogan tog där den skulle! Jag var törstig hela natten trots massor av vatten och resorb. Huvudet dunkade obarmhärtigt och grannen spelade musik. Det var ingen höjdare till återhämtning på Kungsholmen i går natt. Ändå klev jag upp tidigt enligt plan - det kändes inte som att jag sovit alls, drack mer resorb, tog en Ipren och promenerade till jobbet. Kände mig ganska pigg hela dagen. Nej jag kände mig som en maskin. Den här veckan är tokig och jag är forcerat kreativ. Hittils är jag ganska nöjd med resultatet också! Pang så var dagen borta.

Övervägde att boka av kvällens intensivspinning och sköta om hälsan så att säga - men det är ju så kul! Och jag hade sagt att jag skulle dyka upp. Jag gäspade mig genom hela uppvärmningen och resten av passet gick väl okej men jag var inte supertaggad. Eller snarare kroppen var inte det. För säkerhetsskull drack jag under hela passet och höll noga koll på pulsen. Öste i alla intervaller men cyklade ganska försiktigt där emellan. Firade med en banan- och vaniljshake efteråt. En banan, två msk vaniljprotein och ngr dl sojamjölk*. Som milkshake! Ändå trodde jag att jag skulle dö av hunger och trötthet under min promenad till familjemiddagen. Hem tog jag taxi. Veckans (trots att det bara är måndag) förmodligen bästa vardagslyx!

Helen har varit och pumpat på gymmet (bokstavligen - bodypump) i dag och vi har på mitt desperata initiativ beslutat oss för att flytta den planerade lunchträningen till onsdag.

Banan- och vaniljshake! Man kan lika gärna ha i ägg (bonus för antioxidanter) som vaniljprotein men det sistnämnda är så gott och bra om man vill spara på äggen till frukost. Komjölk funkar också men jag skippar det till förmån för yoghurt. Försöker gärna bidra till kossorna samtidigt som jag får i mig lite mindre andrahandsantibiotika och skräp. Inte enkelt att mixa en bra shake säg!

Inga kommentarer: