tisdag 17 januari 2012

Hårdrock på gymmet


Oh. My. God vad mycket folk! Jag tror aldrig jag har mötts av ett så fullproppat Friskis som ikväll. Igår kväll efter att ha bestämt mig för att skippa crossfiten i dag kom det ett sms från Jens "Gymmet kl 18 imorn. Be there or be square". Fint medan jag satt och velade mellan simning eller styrka. Styrka vore så skönt eftersom jag typ bor ovanpå gymmet och nu skulle jag alltså få sällskap också. Bestämde mig för att försöka klämma ihop träning av lite "snygga" muskler (inte bara de längst in) med några funktionella övningar (dom längst in) med några skidövningar.

När klockan var sex travade jag således fram och tillbaka mellan de olika uppvärmingsmaskinerna för att lyckas haffa en som blev ledig. Det är skitkul att folk vill börja 2012 med att träna. Verkligen. Men det skulle vara ännu roligare om de ville avsluta året med det också. På det här viset är det mest irriterande. Jag fick i alla fall tag i en roddmaskin (mitt förstahandsval yay) efter en stund och sen flöt det trots trängsel på ganska bra. Fel dag att tappa kontrollen på pilatesbollen dock vilket bara var bra, lite extra press!
Dagens pass
Latsdrag
Axelmördaren
Tre olika axelövningar i ett "flow".
Tricepsdrag (kallar jag det) med ett rep framför mig
Mage på köpet och det mest "stak-lika" jag kunde hitta på. Jag och Jens peppade varandra stenhårt.
Diagonala rygglyft på boll
Rygglyft med vikt - även hört den kallas för helikoptern men det är ju även namnet på nåt annat...
Crunches boll. På vägen ner - sträck ut ena benet. Hej core!
Sneda rygglyft med vikt i maskin
Fuskvarianten av knees to elbows
Tokjobbigt ändå med höftböjare som kopplat ifrån efter gårdagens bikram.
Planka

Kommentar Nån dag ska jag enbart gå ner till Friskis för att fota alla mina övningar jag inte har bra namn på! Dagens jobbigaste var axelmördaren. I små muskler säger mjölksyran p a n g. Dagens mest välbehövliga var diagonala rygglyften. Dagens roligaste var crunches på bollen med extra twist. Dagens mest förvånande var hur stark yogan gjort mig i rygglyften.

Kul och bra kväll på gymmet! Avslutades med omelett, stekt svamp, en macka och lite allmänt Thailandsurfande.

1 kommentar:

Sofy sa...

No shit sherlock att man blir stark av de där nikrampositionerna! Musklerna jobbar ju så de skakar!