måndag 23 januari 2012

Favoritmåndag

Jag gillar mina måndagar. Morgonpromenad till jobbet. Alltid. Längs med ett vackert Norr Mälarstrand och gott om tid att vakna. Jobb men aldrig övertid eftersom jag sitter på spinningcykeln kl 18 på mitt favoritpass alla gånger. Eftersom jag bor ovanpå gymmet innebär det gott om tid hemma efteråt för att äta och typ kolla på Guldbaggegalan. Liksom mjukstarta en ny vecka fast ändå inte.

I dag hade jag klipp i benen. Eftersom jag var lite seg sist jag var där bestämde jag mig för att det skulle bli annorlunda i dag. Och det blev det! Faktum är att jag nog kunde ha vridit på ännu lite mera motstånd. Det är en fin känsla det att orka öka och öka och öka. Det var bra stämning på passet i dag och tydligen varmt som sjutton. Själv är man ju bikramvan vid det här laget så jag tänkte inte direkt på det. Men dränkt var jag, javisst.

Efter en ganska lång stretch stormade jag upp till mig för att käka. Gårdagens energy fail och snudd på dagens ville jag gärna slippa. Burgaren i eftermiddags räckte långt men nu var den slut. En dryg timma har passerat och av middagen märks ingenting. Var tar all mat vägen?! Jag måste liksom äta mer nu. Jag tycker det är rätt galet det här. Jag funderar på att ta en oplanerad vilodag imorn bara för att försöka få ner energiåtgången. Den är ny.

1 kommentar:

LinaTriathlet sa...

Åh det sitter fint med spinning en måndag! :)