måndag 23 januari 2012

Ibland blir jag trött på mig själv

Jag känner mig som ett matmonster som bara måste äta hela tiden. Igår kväll var det ju exceptionellt men så här en vanlig måndag är det också bara mat, mat, mat i min skalle.

Jag vaknar riktigt hungrig. Har inte planerat att äta hemma utan promenera till jobbet och äta där. Väl framme vid 08 dricker jag smoothie fylld med havregryn, ägg, proteinpulver, smoothiemix (vetegräs, hampaprotein, spiriluina), banan, jordgubbar, hallon, kokos, kokosfett, linfrön yoghurt och sojamjölk. Puh. Två timmar senare är jag hungrig igen. Jag äter äppelklyftor som jag brer rejält med mandelsmör på. Halv tolv kastar jag in handduken och äter min indiska linsgryta. Det säger bara poff. För liten portion. Väldigt för liten. Borde haft en macka eller nåt. Härdar ut till halv två och äter en banan. Det har ingen som helst effekt och jag måste snarast, typ nu (huvudvärken är nära) äta mitt mellis: keso, nötter, och avokado på knäckebröd.

Klockan 18 ska jag träna. Innan dess kommer jag ju behöva en spagetti carbonara typ! (Förutom att jag inte äter gris då). Vet inte hur jag ska lösa det, alltså hinna få tag i mat, äta den och smälta den någorlunda innan träningen också. Ett jäkla skit allt det här ätandet. Först och främst är det ju väldigt jobbigt att vara så hungrig jämt och sluta funka när man är det. Men det kräver dessutom en jäkla massa planering och tanke.

Jag förstår inte hur folk gör som äter enligt olika dieter eller har ett tak på antal kalorier per dag. Det skulle aldrig funka för mig. Och jag menar, jag är ju ingen benget eller så även om jag tydligen har bra ämnesomsättning...  Dagens understatement. Just nu skulle jag vilja ha hamburgare och pommes. Och cola.

Lite senare: Nöden har ingen lag. Jag klev iväg till Max och köpte en hamburgare. Massor av geggig sås. Tryckte i mig alltihop på noll komma nix. Det var det godaste jag ätit på länge. Lyckades i alla fall sansa mig och inte köpa pommes och cola också. Men nu kanske jag orkar jobba lite.

6 kommentarer:

Isabelle sa...

Skönt att höra att det finns fler. =) Jag är likadan.

Jessica sa...

Jag vill också vakna hungrig... är ju i princip aldrig det på morgonen!

Träningsglädje sa...

jag skulle vilja vara du för en dag. skulle vara coolt.

Erika sa...

Du skulle vara så ovan att du skulle få svårt att koncentrera dig på annat haha. Bara fundera på hur och när och vad du skulle äta nästa gång. Efter några dagar kanske du skulle vänja dig och göra om en strategi kvällen innan, eller ännu hellre på helgen för typ resten av veckan. Får jag vara du under tiden? :)

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Haha, jag känner igen mig;) Ännu värre har det blivit nu med jobbpendlingen och en massa "bonusmotion"

Erika sa...

Men du verkar ju verkligen äta "by the book" eller enligt din plan liksom? Är jag hungrig måste jag äta, med en gång. Och jag skulle aldrig kunna sätta nån kalorigräns liksom... Ja jag behöver väl knappast motivera mer varför :)