torsdag 5 januari 2012

På bettet!

 
Hade en perfekt packning i morse trodde jag. Jag promenerade till jobbet och hade med mig smoothie och macka till frukost, fisk, bulgur, baby spenat och avokado till lunch, träningskläder, mellis och duschgrejer. Det var bara det att duschgrejerna enbart bestod av balsam och en deo. Det blev dusch med handtvål efter träningen vilket mitt ansikte och särskilt mina ögon älskade. Håret fick jag sätta upp i en stökig - och skitig - frisyr på huvudet. Jag ska nämligen på teater ikväll.

I alla fall blev det pyramidintervaller i dag. Jag valde mellan dom och Marit Björgens specialare, fyra intervaller gånger fyra minuter. Men jag tycker det är svårt att hitta ett bra tempo under så "lång" tid. Jag är inte riktigt i nivå med Marit som bara kan ösa på sådär 92 %... Oavsett kände jag mig riktigt pigg idag med! Kroppen var på bettet. När jag skriver så innebär det inte att jag saknar mjölksyra eller blodsmak - mjölksyran och blodsmaken känns bara mer uthärdlig, eller hur man nu bäst beskriver det. Såklart innebär att vara på bettet också att jag orkar hålla ett annat tempo och ligga på högre puls längre.

Dessutom är trettondagsafton tydligen en bra träningsdag. Helt tomt i omklädningsrummet. Lyx!

4 kommentarer:

Karin sa...

Blir ju glad bara jag läser inlägget:)

Jonas sa...

Det där måste vara topp två skitiga frisyrer i landet under 2000-talet. :)

Erika sa...

Är det en komplimang eller är det tvärt om? :) Backslick typ. Ganska greasy - men jag skulle inte träffa människorna jag mötte på teatern den kvällen mer ändå så!

Jonas sa...

Jag ser värre ut i håret när jag kliver ur duschen oavsett tillgång till schampo. :)