tisdag 3 januari 2012

Det är kul att vara jag!

Ordningen är återställd. Nytvättade underställ hänger på tork, kylen är laddad med god mat och pälsbollen är hemma igen. Liksom jag själv. Det känns ganska bra med vardag igen efter jul och nyår. Det har hänt en del grejer på bara några dagar ändå. Från att ha åkt mot Grövelsjön som längdrookie är jag hemma med helt nya kunskaper om valla, tejp och ruggat och inte minst massa inspiration och sug! Ja å lite nya teknikskills såklart. Från att ha tyckt att mina carvingskidor enkelt har överglänst mina längdåkningsskidor har jag plötsligt verkligen hittat tjusningen med det senare paret också. Inte så att utförsåkningen har fått konkurrens, jag har bara hittat ytterligare en kul grej att hålla på med (jag som verkligen saknar intressen...) Tidigare säsonger har jag bara kört med min tejp och tuffat på men plötsligt kan jag massor och åker på ett ben. Det bli så när man är lite som en svamp som älskar att suga i sig kunskap och testa nya grejer. Omgiven av kunniga personer och när varenda tidning plötsligt verkar ha längdspecial är det tacksamt att vara en svamp. Jag är också tacksam för att jag är en person som verkligen är villig att testa det mesta. Tittar jag tillbaka ett och ett halvt år har jag hunnit tävla i triathlon och multisport, cykla Vättern runt, börja med bikramyoga och crossfit och anmäla mig till Svalbard Skimaraton - förutom allt jag redan gör. Det är kul att inte vara den som är den. Det är kul att inte vara den som har bestämt sig utan vara den som antar de flesta utmaningar. Det är kul att vara jag konstaterar jag såhär i början av 2012!

2 kommentarer:

Jojohanna sa...

Åh, vilken härlig känsla! Kul att vara jag, det var ju jättebra sagt! Också roligt att du har hittat längdkänslan.

SnabbaFötter sa...

Underbar slogan, "det ska vara kul att vara jag"! Den tar jag med mig!