söndag 22 januari 2012

Sandig söndag

Jag höll vad jag lovat mig själv och ännu en lyxig helgdag har förflutit. Jag och beachtjejerna möttes upp för en fika på Waynes tidigt i eftermiddags innan dagens träning. (Ja det är en utmaning att fika utan att fika #sockerfritt januari) Vi hann snacka massor innan det var dags att i löpartightsen köra söderut till The Beach.
I dag tränade vi mycket mottag. Nina och Maria drillade oss och vi gjorde många bra övningar. Jag tyckte att jag kunde ha gjort bättre ifrån mig och tyckte inte att hjärnan var riktigt taggad. Men det var bara att nöta på och försöka väcka igång den. Mottag är ändå lite av min paradgren i beach. Ett tag fick vi bara fingerpassa och inte baggerpassa vilket däremot gick löjligt dåligt. Jag fingerpassar aldrig längre. Har inte tränat för Nina förut heller och man måste liksom fasa in sig lite innan man är igång.

Det var trist att inte få spela ut bollarna även om all mottagsträning var bra eftersom man samtidigt fick mycket serveträning. Hehe. Efteråt stannade vi i alla fall kvar och körde 30 min eget spel i sandlådan. Kul, kul såklart och sen var jag och kroppen rätt nöjda. 90 min träning + 30 min spel.

Dagens citat såg Malin till blev levererat.  Nina: Malin är du trött i benen? Malin: Nej..? Nina: Men RÖÖÖR på dom då!

Malin till höger i bild ...
Avslutade med en liten promenad hem från bilen med Malin. Jag kände långsamt att energin var på väg bort från mig. Men det var ju inga konstigheter efter en sån här eftermiddag och hemma skulle jag äta. Men det tog inte lång tid innan huvudet var alldeles suddigt och jag som är så himla svimningsbenägen undrade om jag skulle svimma i snön där och då. Men benen kändes okej så jag tänkte att det är nog lugnt ändå, det är dom som ska bära mig hem, och sa hej då till Malin. Snart var dock benen lika darriga som huvudet. Jag har aldrig varit med om liknande. Det kändes som när man har 39 graders feber och influensa och bara darrar av ansträngningen att hämta ett glas vatten. Jag fumlade med nycklarna i låset och bad om att få slippa svimma just nu. Böjer mig ner för att knyta upp skorna och kryper (!) in i lägenheten. Okej att mat är viktigt för mig, det vet jag och jag struntar i när folk tycker det är lustigt, men detta! Och fort gick det. Jag kravlar mig i alla fall in fullständigt skakis och häller i mig en halv liter färskpressad apelsinjuice och äter en banan på rygg på golvet. Socker socker socker. Sen åt jag fil och granola med russin och torkad frukt. Måste ha socker i systemet nu. Sen åt jag massor av middag, riktig mat liksom.

Ikväll ska jag sova tidigt! Herregud. Och aldrig lämna sandlådan igen utan att äta ett ordentligt mellis!

Inga kommentarer: