söndag 15 januari 2012

Bästa beachträningen på länge!

First things first: Jag ska inte sluta spela beach. Herregud vad var det för tanke i något mentalt svagt ögonblick? Det är ju skitkul!

I alla fall. I dag började vårsäsongen i sandlådan och jag var väl inte så värst peppad (som sagt) när dagen väl infann sig. Det var kul i torsdags men det hade mina känslor tydligen glömt. Jag har som sagt tvekat lite till min framtida beachkarriär. Inte för att beach är tråkigt. Utan för att jag avskyr att göra saker halvdant och sedan jag reparerat min skada (det tog ett jäkla halvår!) har jag inte spelat lika mycket som förr, inte riktigt kommit igång. Och det blir inte lika kul då. Och då märks det genast hur långt bort Södertälje ligger (märkligt nog märks det inte lika tydligt när man är där ute tre dagar i veckan...) och hur mycket energi och tid som faktiskt krävs för att hålla på. Dessutom finns så mycket annat som är kul och listan blir bara längre. Jag har med andra ord övervägt att välja bort men nej - det är inte ett alternativ.


Beach volleyboll - ja tack! För övrigt en tanig bild - tror jag är dubbelt så stor såhär 1,5 år senare...
Grupperna hade gjorts om en del och istället för att vara i grupp två var jag placerad i grupp fyra. Bara det är ju opeppande i sig - även om det tydligen bara berodde på att grupperna behövde delas upp i mindre och att siffrorna saknade större betydelse. Två namn kände jag igen och jag hoppades innerligt att de personerna skulle vara där när jag klev ut i sanden. Jag hittade Lotta direkt och det verkade först bara vara hon och jag som var på plats från fyran. Det innebar två tränare på två tjejer och alla chanser i världen för massor av personlig feedback, yay! Plötsligt dyker dock Sara, min seriespelspartner, och en annan tjej upp och vi blir fyra. Hade ingen aning om att Sara lyckats mygla sig in och blev såklart glatt överraskad.

Vi värmde upp med "baggerkrig" för att få igång benen. Två mot två och bara ett tillslag. Om man tycker att tennis är jobbigt kan man prova att spela i djup sand... Sen började vi från början. Hela hösten tränade vi väldigt mycket anfall. Väldigt mycket. Nu var det dags att påminna om tekniken i mottag och pass. Vi började med mottag och byggde på med pass och anfall. Eftersom vi var så få fick vi massor av bra tips allihopa och fast att vi nötte så mycket teknik var det en väldigt spelorienterad träning. Efter en stund dök även Pernilla upp och det visade sig att hon och tjejligan, Malin, Lisa och så vidare har bytt till grupp fyra på söndagar. Plötsligt har vi en kanongrupp på en kanontid med kanontränare - i en kanonsport!

90 minuter beach tog verkligen kål på kroppen och det var nog bra att jag laddade med sovmorgon till 11.30 (jag behövde läsa ut en bra bok till klockan 03 i natt) och hoppade en lockande styrketimma med Vilma innan. Jag är trött precis överallt! Pappa bjöd på lammgryta efter träningen men jag - jag måste äta igen.

Jag kommer väl behöva göra någon slags priolista med alla mina intressen sen. Högt upp just nu står beachen, bikramyogan och styrketräningen. Och skidåkningen - både utför och på längden. Bara det är ju egentligen för mycket men ... I vår och i sommar kommer cyklingen att få massor av plats tillsammans med beachen och gymmet bytas ut mot kajakpaddling. Rida vill jag egentligen göra jämt. Simma är också kul - kul med vattenintervaller. Ja. Ni hör ju.

2 kommentarer:

Marliina sa...

Jezez vad brun du var! Ser ut som en chockladbit

Det roliga med de där "you might also like" är att man hittar tillbaka till gamla inlägg :)

Erika sa...

Ja det är ju liksom tanken lite också :P