lördag 21 januari 2012

En bra lördag!

Den här dagen har bara varit en enda lång riktig helgdag. Redan förra helgen bestämde jag mig för att den här helgen bara skulle gå i latheten och rolighetens tecken.  Jag skulle absolut inte varken tvätta, städa eller handla på helgen. Det visade sig att det skulle passa perfekt med en riktigt soft lördag efter finalen på den här jobbveckan.


Jag och mamma åt frukost på Centralbadet medan det fortfarande var lugnt och stilla. Jag promenerade dit genom ett Stockholm som jag fick ha alldeles för mig själv. Halv tio en lördagsmorgon gillar jag verkligen staden där jag bor extra mycket. Stockholm har inte vaknat än och gatorna är mina i lugn och ro. Efter frukosten gick vi över till gymmet. Jag hade ingen direkt träningsplan utan ville mest ha valuta för pengarna ... Plockade ändå ihop ett okej träningspass för triceps och axlar, core och knästabilitet - men som var sådär måttligt ansträngande. Sen dök vi ner i poolen. Å jag älskar som sagt verkligen att bada. Älskar! Gled runt som en säl och tänkte att snart är det i havet i Thailand. Värmen och vattnet och tankarna på Thailand gjorde att det kittlade av lycka inombords. Bubbelpoolen lockade efter ett tag och vi satt kvar där så länge att vi blev alldeles svettiga.

När jag kom ut igen var Stockholm inte lika nyvaket längre men det märktes att det är helgen innan lön. Hur skönt som helst och jag såg till att uppgradera min träningsgarderob. Den är visserligen extremt välfylld men börjar bli lite utdaterad på vissa områden. Kom hem igen med ett par lite tjockare löpartights från Under Amour mer tänkta som mysplagg än träningsplagg (i stövlarna på väg hem från yogan-ish), två loose fit-linnen från Nike, två alldeles underbart sköna sporttoppar från Nike som dessutom hade supersnygg skärning i ryggen (har man inte så mycket att bära på kan man unna sig lyxen att bara välja sporttoppar efter utseende!) och ett par små turkosa träningsshorts (#Thailand igen).

Hann bara stoppa i mig lite lunch hemma innan Anna och Håkan kom förbi och fikade. Det fanns både paleofika och "vanligt" fika och det mesta gick åt. Nu har jag slängt på mig mina nya mysbrallor och ska fixa middag och öppna vinet innan Erik dyker upp.

Hur bra lördag som helst! Imorn? Tja... sovmorgon, brunch, träning i sandlådan...?

2 kommentarer:

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Låter som en grymt bra lördag! Jag måste bli bättre på att köra sådana där "bara göra roligt"-helger :)

Snorkkis sa...

Vilken härlig söndag. Nu blev jag dessutom sugen på vin. Och finfrukost.