fredag 13 januari 2012

En kväll i sandlådan

Det blev spel i sandlådan igår kväll. Roligt att vara tillbaka och många bekanta ansikten  på de andra planerna. Det är lite som när man har varit sjuk och kommer tillbaka till skolan eller jobbet. Allt har bara fortgått och det har inte över huvudtaget märkts att man varit borta och vill man är det bara att glida med igen. Jag har ju funderat på att sluta spela beach (!) men nu är jag alltså anmäld till träningsgruppen på söndagar och Sara tycker vi ska fortsätta med seriespelet.

Vi värmde upp en stund igår men tydligen inte tillräckligt för Sara drog upp en gammal sträckning ganska direkt. Typiskt! Vi är verkligen det skadade laget... Jag kände mig ganska ringrostig och oprecis efter mitt uppehåll så det var nog lika bra att det inte blev en stenhård kväll. Sara fick serva på oss och vi spelade två mot en. Det var faktiskt kul. Vi blandade in lite teknikövningar och jag försökte fokusera på olika saker i taget och bokstavligen "komma in i matchen" igen. Om jag gör något vill jag gärna vara bra, bättre, bäst men det är ganska svårt med en så lång lista av intressen som jag har. Det känns som att jag har tappat en del i beachen - men att jag kan komma igen om jag ligger i. Ett annat konstaterande var att jag bara tycker det är kul om pulsen bankar och jag blir svettig och bygger mjölksyra. Annars känns det liksom bortslösat för mig. Därför gillade jag nästan bäst att spela ensam igår. Det är dessutom grym träning rent tekniskt!

Det är inte utan att man längtar till sommaren och allt man kan göra då. Här kommer lite bilder att drömma sig bort till...

Mellan seten på Tofta strand, Gotland
Jag och Jenny spelar Back to the Beach-turneringen på Tofta

Jag och Jenny spelar Back to the Beach-turneringen på Tofta

Jag och Jenny spelar Back to the Beach-turneringen på Tofta

Böda sand på Öland. Beach Camp.

Jag och Jens spelar mixedturneringen i Back to the Beach på Böda

Medan vi var på träningsläger


4 kommentarer:

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Åh, vilka härliga bilder! Nu längtar man verkligen till sommaren... :)

Marliina sa...

Vill ha sommar NU!! xoxo

LinaTriathlet sa...

Underbara bilder! Längtar till sommaren!

jag är lite dålig på simprogram.. men intervaller är alltid kul och köra! :) har ett program som ser ut såhär:

uppvärm 8 längder. 3*25 m på 90%. Vila ca 30 sek mellan. Sen intervall pass 4*200, 1 min vila mellan. försök hålla jämna tider.

ett annat upplägg är detta:

samma uppvärm men 10ggr 75 meter, vila ca 1 min mellan varje intervall. det är grymt jobbigt men kul!

Lycka till med simmet! :)

Annika sa...

Härliga sommarbilder! Förstår att beach måste vara grymt att hålla på med sommartid utomhus :) Det kändes bra för mig att se detta när planet lyfter söderut om ett par dagar och det ska finnas volleybollnät på hotellet :)