måndag 16 januari 2012

Skön bikramyoga!

I dag var det som det ska vara igen. Körde (praktiserade?) en underbar bikramyoga klass efter jobbet. Det var svettigt, jobbigt och alldeles, alldeles underbart. Det var Saskia som höll i kvällens klass och hon är exakt så tuff som jag vill att den som står där framme ska vara, varken mer eller mindre. Ofta utbrast hon "And remember to smile! You're doing yoga!" Man bah ja jo men alltså det här är  s j u k t  jobbigt just nu. Typ. Konstigt hur som helst att nåt som är så tufft kan vara så skönt. Men i dag tuffade pulsen på så där lagom. Den bankade inte som en vild tjur som varnade för att framkalla kaskadkräkningar när som helst. Tack. Och jag var totalt närvarande från att jag klev in genom dörren och ut igen. Som det ska va. Dagens roliga var att Saskia tydligen vet vad jag heter numera och jag fick positiv feedback - skojigt! Hur hon har listat ut det är oklart men hon känner i alla fall igen mig. (Hon kanske har hittar min blogg, den har nytt besöksrekord!)

Sen promenerade jag hem, duschade igen och bokade en resa till Thailand. Ja just det! Jag ska åka hit om några veckor. Fyra plus vid stranden. Barnfritt. Ett gäng pooler. God mat. Gym, gruppträning och yoga. You name it. På väg från jobbet halkade jag fram genom snömodden förbi Kunsgträdgårdens skridskobana där det skrålande hördes "vamos a la playa". Vilket hån. Det följt av 90 minuter bikram avgjorde saken.

Och sen landade jag i soffan och Rolf-Göran fick ÄNTLIGEN Jerringpriset. Helt otroligt. Bra kväll helt enkelt!

2 kommentarer:

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Åh, härligt med både Bikram och Thailand!!:)

LinaTriathlet sa...

Ååh så härligt att åka iväg till värmen!!