måndag 19 mars 2012

Veckans träning #yoga

Det är bra att variera sin träning. Punkt. De senaste två veckorna har jag kört på ganska mycket med träningen och varvat intervaller med tung styrketräning, beachvolleyboll med bikramyoga och även hunnit med tuffa pass hemma. I helgen har jag också varit igång med mitt homestylande och burit, lyft, släpat och klättrat. Som en riktig stenåldersmänniska! Avslutade helgen gjorde jag med knappt två timmar i sandlådan. Jag känner mig inte särskilt trött i kroppen men inte precis utvilad heller. Det blev inte så många sofftimmar i helgen förutom igår vid 23-tiden med ett fotbad och varma vetetofflor (för övrigt det bästa efter beach- och barfotaträning!) och därför tänker jag försöka starta veckan lugnt.


måndag Ikväll blir det yoga på Friskis. Närmare bestämt den här fördjupningskursen i yoga! Ska bli väldigt spännande att se vad den bjuder på. Jag har packat löpartights (eh ja) och ett lagom tight linne och så blir det barfota ikväll igen.

tisdag Imorn skulle jag hinna "springa"* innan en intervju jag ska göra på morgonen men funderar på att lyxa med sovmorgon istället. På kvällen tänkte jag gå på yoga, igen på Friskis men en vanlig klass.

helgen med omnejd Sen har jag egentligen ingen träning planerad förutom styrketräning på lö och långpass på cykel och beachvolley på söndag. Men min gissning är att jag inte kommer ha någon lust att vila i tre dagar (och ikväll tror jag knappast kommer kännas som träning ...) så någon morgon blir det absolut ett konditionspass också.

Lugn och skön vecka på träningsfronten med andra ord men det är inte som att jag inte kommer ha fullt upp ändå. Otippat.

* på crosstrainer that is

Inga kommentarer: