fredag 30 mars 2012

Fredagsfys och fredagsmys!

Som vanligt på fredagar var jag ganska vraklik i eftermiddags. Jag går ju inte precis på sparlåga i veckorna och det märks när helgen närmar sig. Jag cyklade hem till min del av stan efter en intervju på Östermalm (för övrigt typ den fjärde eller femte cykelturen i regn under det senaste dygnet) och fullkomligt dog i soffan. "Bara 15 min" tänkte jag och det lyckades jag med. Jag hade nämligen mer eller mindre beordrat mamma att göra mig sällskap på gymmet och när jag kom ner stod hon redan och gjorde svingar. Min 15-minutare var verkligen en bra grej men jag kände mig dessutom rejält sliten i kroppen. Jag har ont i muskelfästena runt armbågar och armveck och träningsvärken i bröstet har inte avtagit det minsta. Hela bröstkorgen märker av alla chins och jag är helt galet öm under samtliga revben. Jag är ganska säker på att även det beror på min "chinssatsning" eller ja, allmänna överkroppssatsning som jag har dragit igång. Så på grund av rådande omständigheter strök jag chinsen i dag och halverade programmet i övrigt. Det blev:
  • Bröstpress i kabelmaskin
  • Tricepspress i kabelmaskin
  • Axelmördare (en cirkel med tre axelövningar)
  • Typ 10 st fuskvarianter av knees to elbows - helt omöjligt på grund av "revbensträningsvärken"! Fick ge upp sen.
  • Siutps på bosuboll - gick lite bättre - avslutade varje set med en sån där brännande båt. Älskar!
  • Några skalbagar och så några situps på en pilatesboll...
  • Rygglyft på matta - lite olika varianter - sista fokuset.
Knees to elbows
Sen var jag akut hungrig och för att slippa en av mina värsta energy fails som jag kan få joggade jag upp till mig och mixade hallon, banan, havregryn, kokosmjölk och vaniljprotein. Mamma dök upp och vi köpte med oss thaimat från Pong (sjukt god och mycket bättre än närmaste thaien).  Jag tog faktiskt bilen dom typ 700 meterna dit så ni förstår ju status! Resten av kvällen har vi käkat efterrätt och kollat på TV. Några stapplande steg har jag tagit emellanåt och nu ska jag stappla till sängen!

Inga kommentarer: