söndag 11 mars 2012

Sunday high

Blev strålande glad när jag vaknade före tuppen i morse. (Att det ens händer är nya grejer för mig som bara händer följt av en viss ålder). Jag hade enkelt kunna somna om men valde att inte göra det utan istället utnyttja söndagsmorgonen till en kombinerad powerwalk och myslöptur* innan brunchen senare i dag. Det blev förvisso 90 min styrka igår men i övrigt en stillsam dag och inget slår känslan av att vara utomhus och röra på sig. Luften andades vårvinter, bleka solstrålar letade sig fram, fåglarna kvittrade försiktig, vattnet låg stilla och jag var ensam. Jag gillar urbana områden med träd och kaniner på ena sidan vattnet och en knappt nyvaken storstad med sopbilar och croissanter på andra sidan. På min runda såg jag: kanin, hare, ekorre! Och ja hundar förstås. I öronen hade jag P1 morgon och deras program Kropp & Själ.

* Jag gillar idén med löpning och det känns som att alla träningsbloggare borde ha ett löpsteg i grunden. Precis som att alla dansare oavsett dansstil började med balett. Men med ett uselt knä har jag lagt löpningen på hyllan. Jag saknar det sällan men ibland slår suget till. Igår kväll var jag på paleoknytis hos Sofie med Sara och Karin och förutom att vi fikade en masse - utan sockerkomma - pratades bland annat om löparskor. Så jag var liksom tvungen i morse.

3 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Härligt uppvaknande!

Jag längtar tills jag får hoppa i löpskorna en tidig morgon!

Ha en fortsatt skön söndag! :)

Emily sa...

Den lila toppen pa bilden ar helt fantastisk! Var kommer den i fran?

Erika sa...

Åhh jag vet faktiskt inte vilket märke det är!