måndag 5 mars 2012

Jag fyller år i dag!

Har köpt en vårig present till mig själv idag eftersom jag fyller år på en av årets första vårdagar. Mars är en vårmånad, okej! En lilablå skaljacka med rosa detaljer från The North Face väntar i en påse bredvid mig. 50% rea kändes som ett klipp! Passar på cykeln, i kajaken, på promenaden, på längdskidorna och i skidbacken. Givetvis har den ficka för liftkortet - annars hade jag inte köpt den.

Som ett socialt experiment har jag tagit bort vilket datum jag fyller år från Facebook. Jag tycker det är ganska fånigt med 200 gratulationer från ytligt bekanta och dessutom lite spännande att se vilka av ens faktiska vänner som vet om att jag fyller år. No offence till dom som inte har en aning. Hittills har familjen, kusinen, två barndomsvänner och en "nyare" vän gratulerat och det räcker fullständigt. Och så tycks ryktet ha spridit sig även på Facebook nu. Faktum är att det var ganska skönt att vakna ensam med pälsbollen på sin egen dag och gå en lugn och solig för sig själv promenad till jobbet. Jag trodde ingen här skulle minnas vem som fyller år den 5e mars men det blir tydligen bullar om en stund! (Jag fick dessutom en egen chokladig cupcake med ljus ovanpå! Och flera olika sorters lyxiga teer: grönt, rött och vitt!)

Efter att tidigare ha blivit kallad för "attention bitch" och för andra gången i rad inte ha något födelsedagspartaj (haft alla andra år) kan man skönja en viss förändring i födelsedagsattityden hos mig. #gammal Men det blir finmiddag och tårta ikväll med familjen! Såklart.

7 kommentarer:

Ulrika sa...

Stort grattis till dig! Och grattis till den fina våriga jackan också!

Annika sa...

Jag vet fler som gjort så och blankat på facebook men jag blev ganska glad för alla hälsningar där med :) Här kommer iaf ett grattis från norr!

Karin sa...

Va, fyller du år idag? Det står minsann inte på mitt facebook!

Men grattis på födelsedagen!

Uppochhoppa sa...

Jättegrattis på din dag! Jag tycker du gjorde helt rätt i valet av att skaffa dig en jacka i födelsedagfspresent, värsta fina ju!!!

Kram!

Anna sa...

Grattis på födelsedagen och tack för en inspirerande och bra blogg!
Jag fyller också år idag och visst är det något speciellt med vårvädret som brukar vara då :-)

nj personal injury lawyer sa...

I like your style: brief and informative. Good job!

social media marketing new york sa...

You are a true master of the quill! This reading was the so absorbing! Write more and thank you!