fredag 23 mars 2012

Utomhusträning! Äntligen! #bodyrock

I dag har jag gjort säsongens första armhävningar på gräsmatta med solsken i blick. Jag och Helen cyklade längst ut på Kastellholmen på lunchen över Skeppsholmens grusvägar. Knarrande grus under cykeln är vår och sommar för mig och fyller mig med massor av lycka bara det. Väl framme körde vi mitt nya favoritpass från Bodyrock som kombinerar styrka och kondition - mest styrka! 550 rep fat masacre. Det var underbart att få träna utomhus och få jord på händer och knän medan solen brände i ansiktet och vattnet glittrade som aldrig förr (5 min från cykel om ens det från Kungsträdgården). Stockholm du är en jädra fin stad du! Jag hade underställ och funktionströja på mig och övervägde att dra av mig till sporttopp men vågade inte utanför sandlådan ... Efter några vilsamma dagar var det skönt att tuffa igång kroppen igen i alla fall!

  •  Backward Lunge Kick Up
    25 reps on each leg
  • Walk Over Push Up
    50 reps
  • Mountain Climber
    50 reps
  • Sumo Squats Knee Up
    50 reps
  • One Leg Bridge Leg Lift
    25 reps on each leg
  • Side to Side Squat & Leg Lift
    50 reps
  • One Arm Tricep Push Up
    25 reps on each arm
  • Star Crunch
    50 reps
  • Diagonal Touch Down
    25 reps on each side
  • Side Plank Lift
    25 reps on each side
  • One Leg Wall Sit
    25 reps on each leg


One leg wall sit. Eller snarare tree sit. Inte alldeles enkelt när det sluttar.

Typ nåt sånt här. Viss skepsism.

Sådär ja!
Triceps pushups (vi gjorde dem inte på en arm utan föredrog 50 sådana här!)

Inga kommentarer: