söndag 25 mars 2012

Det ska va gott å leva...

Sommarinspo... Eller kanske Hawaii-inspo nästa vinter?
Inget går upp emot känslan efter ett bra träningspass! Särskilt när träningspasset är en av ens favoritsporter och träningen i dag har varit extra kul. På det är det sommartider (hej hej) och solen stod fortfarande högt på himlen när vi klev ut till bilen igen. Jag har varit i sandlådan i dag!

Vi tränade blockbackning, och att gräva upp en shot som har gått över blocket. Det blev också en del anfallsträning och lite försvar. Blockbackning är såklart försvar det med men jag menar försvar, försvar - den som står bak i plan och tar det som inte går på blocket. Vi gjorde många väldigt roliga och bra övningar och träningen bjöd på massor av spel - nästan bara spel faktiskt! Jag tränade med Pernilla och fick fick till ett bra flyt och mycket snack. Utan kommunikation kommer man absolut ingenstans i beach. I alla övningar var vi tvungna att ha en person på nät som sen fick välja om hon skulle backa eller blocka. Mycket nyttigt eftersom vi gärna vill backa tillbaka direkt efter anfallet utan att se hur passet går. Vi vann majoriteten av våra minimatcher och det är ju liksom alltid kul att vinna. Det bor helt klart en liten tävlingsjävul i mig... Och jag gillar när det är jobbigt och man får slita.

Träningen i dag kan bara klassas som intervallträning med allt kutande, hoppande och slängande i sanden. Vi hade värmt upp en bra stund innan och när två timmar hade passerat var jag mer än nöjd. Särskilt hjärnan var klar för i dag. Hade varit kul att veta vad jag hade i snittpuls under våra timmar i sanden...

I bilen på vägen hem pratar vi alltid om mat. Jag ska laga torsk med mandeltäcke och blomkålsris till lunch imorn men vill jag ha det efter ett tufft träningspass och som söndagsmiddag? Nej tack. Istället svängde jag in på ICA och plockade på mig: färsk pasta med riccottaost, lammkorv, babyspenat, sockerärtor, tomat, chili crème fraishe OCH två äpplen och vaniljkessella. Jag ville absolut inte ha proteinpasta eller bär med turkisk yoghurt till efterrätt i dag. Jag ska steka äpple i kanel och socker och äta med vaniljkesellan. (Middagen har jag redan skottat i mig tillsammans med ett glas rött). Så jäkla gott! Det ska ju vara gott och leva också (inte bara roligt som i beach). Annars kan det kvitta.

Inga kommentarer: