fredag 16 mars 2012

Bodyrock: 550 Rep Fat Massacre

Bodyrock.tv har onekligen "innovativa" namn på sina träningsprogram. Men om man inte låter sig avskräckas av namn som Sexy Beast och Dirty Abs kan man hitta många godbitar att köra hemma. I dag körde jag 550 Rep Fat Massacre. Det såg ut som ett bra helkroppsprogram och inte allt för jobbigt. Imorn ska jag vila och på söndag kör jag dubbelpass (crossfit och beachträning) så det verkade lagom. Jag har en tendens till att sällan tycka saker verkar så jobbiga*. Men oh lord! Här talar vi om mjölksyra! Det var ju för tusan grisjobbigt. 50 armhävningar! Hur tänkte jag? Och alla squattar hit och dit med sparkar och lyft och så vidare. Jag kom in i ett sånt fighting mode dock att jag trots att den sista delen höll på att ta kål på mig fullständigt gjorde ett gäng olika aktiva plankor efterår. Nu känner jag mig ... masakrerad! Bra där Bodyrock! Det enda jag inte ser fram emot är Götgatsbacken med omnejd i eftermiddag eftersom jag ska till Söder och göra en intervju där... Och jag cyklar ju överallt.




  • Backward Lunge Kick Up
    25 reps on each leg
  • Walk Over Push Up
    50 reps
  • Mountain Climber
    50 reps
  • Sumo Squats Knee Up
    50 reps
  • One Leg Bridge Leg Lift
    25 reps on each leg
  • Side to Side Squat & Leg Lift
    50 reps
  • One Arm Tricep Push Up
    25 reps on each arm
  • Star Crunch
    50 reps
  • Diagonal Touch Down
    25 reps on each side
  • Side Plank Lift
    25 reps on each side
  • One Leg Wall Sit
    25 reps on each leg

*Det är därför jag har cyklat Vätternrundan, klättrat upp på Kebnekaise utan mat och tror att jag kan göra crossfit WOD:sen två varv istället för ett.

5 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Tack Erika! då vet jag vad jag ska göra idag! :) Grymt bra med inspiration!!

Trevlig fredag! :)

Erika sa...

Kul! Kör hårt! Rapportera om vad du tycker :)

Helena sa...

Hittade hit via Linas blogg efter att ha blivit bra nyfiken på detta styrkepass! huuualigen vad jobbigt det låter..men vad tusan detta ska prövas!

Surfat runt en bra stund på din blogg och kommer med all säkerhet att återvända! Här finns ju hur mycket roligt som helt och massor med inspiritation:)

LinaTriathlet sa...

Det var grisjobbigt!! Tack för tipset! Inväntar träningsvärken!! :)

Erika sa...

Kul att ni gillar!! :)