tisdag 6 mars 2012

Paleo-lunch

På tisdagar får vi lunch på jobbet om vi vill. God och nyttig mat utlovas. I dag hade jag faktiskt satt upp mig på matlistan trots mina tveksamheter till att äta kyckling som var dagens proteinkälla. Medan jag satt och åt kom jag på att den här lunchen nog kvalar in som bra paleomat! Har kikat lite på paleo på sistone men jag är väl inte precis taggad på att ge upp ost och yoghurt.... Men inspiration är alltid bra! I dag åt vi:

                                    Kyckling marinerad med örter, haricot verts och röd lök.
                                     Quinoa med svamp, broccoli, tomat, paprika och oliver.
                                               Dressing gjord på olivolja, citron och kryddor.

Jag "fuskade" enligt paleon och åt en bit hembakat bröd till också. Var ju som tvungen och skyller på själen! Kycklingen gav jag dock bort nästan alltihop. Jag behöll bara en bit - quinoa är också proteinrikt. I eftermiddag får vi en smoothie till mellis som jag gissar innehåller bär och yoghurt. Jag hade gärna boostat med lite nötter i men får komplettera med egna valnötter och en avokado!






2 kommentarer:

Helena sa...

Oh...den där bilden gör ju inte att man blir mer sugen på kyckling direkt... :'(

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Vilken lyx med mat på jobbet! Lät gott det där.