lördag 31 mars 2012

ConCor Crossfit: Ny crossfitbox i Stockholm

Populariteten kring crossfit ökar och i maj öppnar en ny box* på Kungsholmen - ConCor Crossfit. Kul och bra namn tycker jag, "con cor" betyder med hjärtat på latin. På ConCor Crossfits hemsida finns det redan en hel del information men något schema eller vilka instruktörer som kommer finnas är fortfarande hemligt. Ganska mycket verkar påminna om CrossFit Nordic men på ConCor kommer de olika passen vara nivåindelade. Bra grej tycker jag som fortfarande räknar mig som crossfit rookie.

Crossfit har på senare tid inte legat överst på min priolista över träning (för mycket som är roligt!) men öppnar det en box i närheten av mig måste jag såklart testa. Fast lite förkärlek (apropå hjärta och så) kommer jag nog ha till Nordic eftersom det var där jag började och där vet jag att det finns grymma instruktörer.

*crossfitgymmen kallas för boxar

2 kommentarer:

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Kul! Jag har ju aldrig varit på någon "box", vore roligt att testa någon gång snart :)

Camilla Foghagen sa...

Hej Erika!

Vad roligt att du har uppmärksammat att det öppnar en box Kungsholmen snart. Du är så välkommen att testa.

Vi uppdaterar hemsidan löpande och info om nyheter lägger vi ut på fb-sidan.
www.facebook.com/concorcrossfit

Ps. Jag blev jätteglad när jag läste att du uppskattar och nämnde våra varianter på WOD. Jag är precis som du en rookie och man får ta ett steg i taget. Våra instruktörer är dock att utom rookisar kan jag lova dig :-)

Hoppas att vi ses!

Bästa hälsningar
Camilla Foghagen
ägare ConCor CrossFit