söndag 18 mars 2012

Beachträning @The Beach #sand

Efter en förmiddag med ännu lite mer homestyling (jag har svårt att hejda mig när jag har kommit igång och satte bland annat av till Granit för att köpa lådor mitt i allt) väntade eftermiddagens beachträning i sandlådan. Jag kände mig rejält uppvärmd efter att ha monterat isär Ikeas största och tyngsta garderob (kändes det i alla fall som) och forslat ner och ut och upp den på pappas biltak. Vi fick med näppe in den i (min ändå stora!) hiss. Phew.

I sanden fortsatte vi att träna på block och blockbackning. Snarare än att träna på själva blocket tränade vi på att kunna vända snabbt i landningen och dyka efter en boll som shottats (slagits) över blocket. Upp och hoppa ner och slänga sig och så upp igen. Sen nötte vi blockbackning (alltså när man väljer att inte blocka, t ex vid ett offpass, och istället snabbt backar bak) och att hinna ta både långa och korta bollar. Hemligheten ligger inte i hur långt bak du hinner utan snarare hur då står och att du faktiskt står stilla. Vi avslutade med att träna lite på högt försvar, om det kommer en hård spike över huvudet på dig. Sen var det dags för spel!

Jag spelade med Lisa och det gick så himla bra! Vi var väldigt synkade och fick till ett lugnt och kontrollerat spel med många bra anfall. Det var hur kul som helst att spela och det kändes så enkelt! Jag hann tänka på att få till bra pass och att göra ansatsen mot nät rätt. Pang, pang, pang! Dessutom lyckades vi båda utnyttja ganska mycket av det som vi tränat på tidigare på träningen, typ plocka upp bollar över blocket och hinna bak och gräva upp långa parreshots i hörnen. Yay!

Nu halvligger jag i soffan och ska försöka tillbringa resten av kvällen här. Jag ska bara hämta lite efterrätt och slänga ihop lite matlådor till veckan också. Ikväll åt jag viltgrryta med svamp och morötter (hjortkött) och fullkornsris. Husmanskost är det godaste som finns ibland!

Malin, Pernilla och Lisa - dagens träningskompisar och resesällskap! Notera palmerna i bakgrunden. Bra sport säg!

Inga kommentarer: