måndag 28 maj 2012

Upp och hoppa

Ännu en grym beachkväll är till ända. Eller - det känns som en lika delar tjejkväll men både beachträning och tjejhäng. Det är alltid lite hönsfarm innan vi ska iväg. Vilka kommer egentligen ikväll, är vi nu fyra, vad ska det bli för väder, vem har inga regnkläder, vilka cyklar, vilka åker bil, vilka åker buss, kan man lifta. Myggmedel! Och så vidare. Själv är jag den som alltid utbrister "alltså jag har nog ätit för lite middag". Men strax före kl 19 var i alla fall alla på plats även ikväll och vi fortsatte med olika (så otroligt) bra bollkontrollövningar.

Det är fokus direkt när vi drar igång själva träningen och det funkar med fokus. Jag känner stor skillnad i baggerslagen (inklusive vind eller vad vädret bjuder på) och framför allt i passen. Hela vintern tyckte jag att jag passade dåligt men nu har jag liksom kommit på hur det var man gjorde. Och det är kul att servera en perfekt boll att slå på och se hur partnern dödar den på andra sidan. Sen la vi till anfallet och byggde på med spel. Vi nötte även en del serve och Camilla filmade oss. Att bli filmad kan nog vara det bästa sättet att lära sig något på, oavsett sport. Egentligen borde man filma varje träning.

Milt uttryckt kan man säga att jag var väldigt frustrerad över stora delar av träningen idag, det gick helt enkelt inte som jag ville lite för många gånger. Men sen spelar man och allt är plötsligt så j-a kul  och det lossnar en massa grejer. Det är också en ynnest att ha en tränare som står bredvid och oftast blir gladare än en själv när det går bra - det är pepping det!

En lustig grej är att jag tycker anfallet går så mycket bättre så fort det är "skarpt läge" också för att använda mitt jobbspråk. Min bollträff har blivit riktigt bra men det finns fortfarande mycket att vässa i armdraget och i ansatsen däremot - även när det gäller.

Roligt hur som helst, det är vad det är mest av allt. Hela kvällen med hönsförberedelserna, givetvis själva träningen och så eftersnacket på vägen hem. Alla bitar bidrar. Man hinner för övrigt med att avhandla en hel del den korta resan mellan Kärsön och Kungsholmen kunde jag konstatera med Hanna och Camilla ikväll.

Nästa vecka blir det försvarsträning. Ska bli riktigt roligt!
Beachinspo. Camilla spelar försvar på Sverige touren.

Inga kommentarer: