tisdag 8 maj 2012

Back to the beach

Beachvolleyboll kanske är allra roligast trots allt. Jag behöver inte bestämma mig men oavsett hade vi en sjukt bra och rolig träning ikväll! Camilla (aka Pepparkakan) är hemma från Portugal och vi fortsatte där vi slutade - alltså med mycket anfall. Det är kul att min bollträff har blivit så mycket bättre. Det är en gryyyym känsla när det bara säger pang. Då har man kommit rätt till nätet, haft bra fart på armen och träffat bollen rätt. Men alltså är det många moment som ska stämma och nu ska jag börja fila ännu mer på armdraget och snabbheten. Sen ska ansatsen slipas på. Det kommer bli många armdrag framför spegeln framöver kan jag lova! Vi körde en del mottag också i början av träningen. Bra grej eftersom det aldrig kan bli ett bra anfall om mottaget har varit sådär.

Camilla är en grym tränare på alla sätt. Hon är tuff och seriös men lika glad, positiv och peppande. En perfekt kombo och träningarna går blixtsnabbt. Vi pratade mycket om det mentala efter träningen idag. Om vikten av att fokusera på det man har gjort bra och inte vad man gjorde dåligt. Efter varje träning ska man ha fler bra saker på sin lista än saker som man kan göra bättre. Det och mycket mer snackade vi om. Jag skulle gärna skicka vissa chefer på ledarskapskurs hos Camilla. Hoppas hon läser och slickar i sig allt beröm ordentligt!

Just nu är jag bara hur peppad som helst på att få testa mina nya kunskaper på riktigt i sanden i sommar. Eftersom jag inte kunde spela förra säsongen får jag börja på härliga noll rankingpoäng men gissa om jag ska samla på mig många den här sommaren istället!




Inga kommentarer: