fredag 11 maj 2012

Överkroppstyrka på gymmet

Regnet hade intensifierats när jag kom hem igår och jag var verkligen sugen på lite trötthet och träningsvärk i kroppen och styrde stegen mot gymmet. Jag övervägde ett Bodyrock-pass men bestämde mig för att jag ville träna med vikter nu.
  • Tio minuter uppvärmning i roddmaskin
  • Bröstpress i kabelmaskin
  • Tricepspress med rep
  • Bicepscurl med rep
  • Axelmördaren
  • Latsdrag
  • Situps på bosboll med max antal sekunder i båten efter varje set
  • Aktiv planka
  • Knees to elbows - fuskvarianten

Sen hann jag inte längre eftersom jag skulle bli bjuden på middag. Helt okej anledning till att lämna gymmet efter en timma tycker jag! Och särskilt axlarna (?) var rejält trötta. Men det är bra, starka axlar är snabba axlar och jag vill ha fart på armdraget i sommar.

Jag hade dock trott att min träningsvecka skulle lämna större spår efter sig men icke. Jag måste tydligen börja köra dubbelpass om jag ska bli slut (och i förlängningen starkare, uthålligare och snabbare?) på riktigt. Jag är för vältränad för det här. (Notera ironin!) Jag kör gärna dubbla pass i alla fall men det var ju det här ordet som stavas tid... och fler intressen än enbart träning.

Inga kommentarer: