torsdag 17 maj 2012

On fire

Man ska vara snäll mot ryggen
Vaknade med en förfärlig känsla i ryggen. Jag vaknade med "den" känslan. Axelpasset igår hade tydligen varit för tufft. För tufft för att köra dagen efter en kiropraktorbehandling. Fick genast dåligt samvete för ryggen (jag tog ju faktiskt i en del igår) och blev orolig för att jag skulle missa lördagens långpass på cykel nu. SMHI har lovat försommarvärme och jag har stora planer för lördag! Det var bara att kliva upp, sträcka på sig försiktigt och kolla vilka rörelser som funkade. Och sen Linnex på det. Mycket Linnex. Svängde runt på stan och handlade mat men insåg att mitt och Patzys planerade gympass var hotat. Vi möttes upp vid lunch men jag bytte mitt benpass till intervaller istället.

Jag körde 4X4 minuter intervaller med bra musik i öronen. Jag hade ingen pulsklocka idag men jag upplever att jag kan ligga på högre och högre puls längre och längre stunder. Sista fyraminutaren var riktigt jobbig men det gick! Svetten dröp om mig och mitt typ omslag (!) med Linnex gjorde att jag var on fire i dubbel bemärkelse. Ryggen kändes faktiskt mycket bättre nu och uppe hos mig stretchade jag musklerna runt nacken och skuldrorna noga.

Nu sitter jag med fleecetröja på (det är det här med värme va) och kollar OS-kvalet i beachvolleyboll. Väldigt kul och väldigt inspirerande! Snart dags för Camilla (som vi tränar för) och Tora att spela sin andra match*. Ryggen är inte 100 men till på lördag hoppas jag att den har slappnat av igen! Jag kommer förmodligen att cykla om den inte är helt paj men frågan är hur klokt det är...

Vill du också kolla på när världseliten spelar? Här finns matcherna livestreamade! OS-kvalen spelas i Schweiz.

Inga kommentarer: