torsdag 10 maj 2012

Det här med att välja träningsform


Alltså, jag är sugen på att springa? Detta är ju jättekonstigt eftersom det är jag som skriver. Det ska regna ikväll men det är ganska optimalt löparväder och oavsett har jag något kvardröjande löparsug sedan igår. Åter igen. Jättekonstigt. Men kroppen minns känslan i dom sista intervallerna från igår - snabb snabb snabb - och vill göra om det. Men löpning två dagar på raken är kanske att utmana ödet #mina knän. Är lite sugen på att gå loss på axlar och mage på gymmet också för lite skööön träningsvärk. Både och?

Egentligen skulle jag cykla med Hofvet ikväll men ändrade mig till att cykla ensam och inte lika långt på grund av ryggen. Men nu har jag alltså kanske ändrat mig igen. Cykling och regn är nämligen worst sort of combo. Jag hade tänkt yoga då eftersom jag bytte bikramklassen i måndags mot cykling men jag är nog inte sugen på det alltså utan att har snöat in på löpning. Kära värld ...

Ulrika bloggar om att lyckas välja ut några få saker i taget att fokusera på. Det är bra! Själv har jag svårt att välja bland alla mina favoriter och löser det genom att fördela på säsong så jag slipper välja bort helt. Just nu är det cykling och beach som gäller (även om det är oklart här ovan) men jag försöker även få till lite "kringträning" som hjälper till. Det betyder att jag fortsätter styrketräna för en stark core och starka muskler runt mina knän även under sommaren och att jag inte plockat bort styrketräningen helt. Men under sommaren satsar jag inte på att bli starkare utan snarare på att underhålla. I vinter vänder jag in igen och tar tag i styrketräningen på allvar. I år är jag PT-sugen. Och så vidare.

Roligt oavsett är att ha det här jättestora supersuget efter träning!

1 kommentar:

Ulrika sa...

haha. Jag tror jag dööör! ;-) Du sugen på att springa? Jag gillar't starkt och tror numera efter egen erfarenhet att även de mest högljudda löphatarna kan drabbas av löpeuforin. Håller alla tummar för att dina knän gillar löpning den här gången.