söndag 20 maj 2012

Oskrivna regler #cykling


Jag har hållit på med en del materialsporter där ridsport får räknas som den överlägset största och dyraste materialsporten alla tider. Men cykling, eller i mitt fall landsvägscykling, är också en materialsport av rang. Dessutom finns det en oändlig lista av oskrivna regler för cyklister angående vad man ska ha för strumpor och i vilken färg de ska vara, vilka typer av kläder som får kombineras och vad man får ha på ryggen eller snarare inte ha på ryggen... Och så vidare. En sån lista klistrade jag in i det här inlägget. Underhållande och hög  igenkänningsfaktor och ja men ju mer jag cyklar desto mer känns det som att det går för långt ibland. När jag cyklade till stallet med ryggsäck förra helgen kände jag mig till exempel som ett ufo. Igår fick jag både en "juniorrand" på benen och hade omatchande vattenflaskor men ärligt talat - vem bryr sig?

Ett otroligt bra inlägg om cykling och om att inkludera alla har Malin skrivit. Jag fick tipset om inlägget i Sofys inlägg om cykling. Härliga tjejer! Nästa gång tänker jag typ cykla med camelbak, minst!


Inga kommentarer: