onsdag 16 maj 2012

Recap från gymmet

Det blev massor av axlar på gymmet i dag. Det var lugnare än en vanlig onsdag och jag var ensam med ett gäng alfahannar bland de fria vikterna då kvällens vapendragare Patricia hade fastnat på jobbet. En av dem blev ombedd att inte slänga stången och vikterna i golvet när han gjorde marklyft. Jag log nog lite inombords när den lille alfahannen fick en tillsägelse av Måns som jobbar som PT. Alla hade redan fattat att han var stark ändå liksom. Det finns alldeles för många män som ska bevisa saker nästan varje gång jag är på gymmet men oftast orkar jag inte bemöda mig att skriva om deras eskapader.

Redan när jag körde igång kände jag att jag var trött. Det var i och för sig ingen surprise men det var den där tröttheten som inte tillfälligt försvann av lite adrenalin på gymmet. Det var svårt att fokusera bort alfahannarna och istället tänka på att andas och räkna antalet repetitioner. Jag hade både axlar och mage på schemat men bestämde mig för att göra en övning i taget och vara snäll mot mig själv. Jag är rätt bra på det där, att vara lika mycket tuff som snäll mot mig själv när jag tränar. Tänkte blogga mer om det någon gång...

Jag betade av mina övningar för axlarna och sen kom plötsligt hungern också, pang! Mina energinivåer har varit helt bananas ända sedan i söndags och jag är hungrig hela tiden. Sådär som jag alltid är mer eller mindre men extra mycket i perioder. Nu är en sån period. Det är tröttsamt och till slut kommer jag inte på vad mer jag ska äta. Nu ska jag de kommande dagarna verkligen försöka äta så optimalt det bara går och inte snåla med portionerna. Får se om det hjälper. Jag kommer ju inte bygga en enda muskel om jag jämt är hungrig. Samtidigt försvinner det ju inget från mig heller vilket är lite konstigt. Med tanke på hur hungrig jag är borde jag ha kastat av mig ett antal kilon men icke.

Dagens pass blev till slut*:
  • Axelmördaren - tre övningar för axlarna i en cirkel och en bra uppvärmningsövning. Men som ändå tung!
  • Bröstpress i kabelmaskin - tar på axlarna också
  • Axeldrag i kabelmaskin
  • Axelpress med stång
  • Hantellyft åt sidan
  • Sneda rygglyft i maskin med en vikt
  • Knees to elbows
*Ulrikas tips på armhävningar (se kommentar till  inlägget nedanför) sparar jag. Ingen av lådorna var lediga när jag ville köra!

Då hoppade jag över två tänkta övningar men jag slutar träna när hungern övergår i illamående.  Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att göra hårinpackningar och sova - tidigt!

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Typer som kastar skivstänger och släpper vikter i maskiner med en högljutt *dunk* är jätteirriterande. Bra av PT:n att säga till. Hihi! :-)