onsdag 9 maj 2012

Backintervaller på lunchen

Åh jag känner mig bra igång med min träningsvecka och har en så pigg och skön känsla i kroppen. Den där träääningskänslan ni vet. Efter beachträningen sent igår kväll var det härligt att hänga upp blöta och sandiga grejer på tork och packa ner nya träningsprylar till i dag. Ibland kan det där bara vara jobbigt. Det där eviga packandet och fixandet med träningskläder och matlådor. Jag kan sakna att bara behöva ha med mig en snygg handväska utan en endaste matlåda och få sätta på mig snygga men obekväma skor - men inte igår!

Dagens grej var backintervaller med Helen på lunchen. Vi värmde upp med några minuters löpning ut på Kastellholmen via Skeppsholmen och såg ut en lämplig backe. Vi tog en extra tur runt för att värma upp benen och testade backen en gång. Sen körde vi:

5 intervaller uppför backen (ca 50 meter lång och ganska brant men inte så där galet brant) + 5 upphopp högst upp. Gå/jogga ner efter varje intervall. 3 minuter vila och sen samma sak 2 gånger till. Det gav oss 15 explosiva och snabba intervaller och 75 upphopp! Mina gamla sprintben var väl inte lika snabba som när det begav sig men under sista vändan intervaller tyckte jag att de glimtade till här och där.

Backintervallerna lånade jag från Sofy!



3 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag förstår precis träningskänslan. När man bara längtar efter att få packa väskan igen, vara smart med mellanmålen osv. Och kroppen svarar på träningen.

Bra jobbat med intervallerna!

Ida och Ninni sa...

Förstår din träningskänsla. Den är underbar! Tuffa intevaller. Skall absolut provas någon gång!
// Ninni

Katten sa...

Bra jobbat, tror inte energin försvinner i första taget :)
Kraaaam på dig