måndag 9 maj 2011

This perfect day

Igår paddlade jag, mamma och Ulrika runt Brunnsviken (och jag tog inte en enda bild!) Brorsan var kvar på land och hyrde ut kajaker. Han såg måttligt ansträngd ut där vi lämnade honom i bar överkropp i en solstol. Det var magiskt vackert ute med majsolen som speglade sig i det blanka vattnet, vitsippor och alla gröna färger som finns bara såhär på våren. Mamma sa att hon skulle måla allting. Efteråt satte vi oss mot husväggen och åt kanelbullar och drack rabarbersaft. Ganska snart blev det alldeles för varmt och vi flyttade ut i bikini på gräset där vi slog ihjäl ganska många söndagstimmar. Mamma som är mest rastlös hade svängt förbi Nationalmuseum men till slut ville även jag och Ulrika göra något annat. Jag cyklade iväg och köpte infravärme till balkongen, filtar, kuddar, växter, ljus och ljusstakar och nu är det finare än någonsin där ute. Jag fick ringa hem mamma från Nationalmuseum för att få hjälp att transportera hem allting. Sen placerade jag mamma med ett glas fransk cider i soffan medan jag städade och sen hade brorsan slutat jobba och vi käkade middag och efterrätt och drack mer cider. Kan inte alla dagar vara sådana?

Här åt jag frukost med pälsbollen klockan 06 i morse

4 kommentarer:

Katten sa...

Lovely, fy fasen vilket livsnjutarteam vi är :) Nästa söndag tar vi det ihop va? Efter dopet jag ska på :)

frida sa...

Åh så fint!

Marliina sa...

Vilken lyx med infravarme pa balkongen. Ett glas vitt dar nasta gang ar hemma ar redan inbokat :)

Erika sa...

Katten, you bet!
Maria, se ovan :)