torsdag 5 maj 2011

(Hamster) spinning

Jag har haft åtta träningsfria dagar men det känns som minst två veckor. Två sköna veckor! Den första veckan på Mallis bjöd ju faktiskt på en del löpning och styrka men sen blev det en mix av snabb vända hem (intensivtvättande, intensivjobbande), lite sjukdom och så några dagar i Miami. Allting totalt träningsfritt. Man skulle ju kunna tro att jag nu är totalt utvilad, inte stressad och full av energi. Det stämmer inte direkt. Jag kom in i ekorrhjulet med synkade kalendrar, datorer och iPhones oroväckande fort. Det enda semesterprefixet som märks är att jag känner mig ganska lat. Jag gillar att vara hemma bland kuddarna i soffan. Men så har jag ju inte varit där på ett tag heller. Jag längtar efter att resa bort igen och tanken på bara jag och en ryggsäck med det nödvändigaste och varma stränder fyller mig med längtan. Jag vill inte ha äventyr, jag vill göra ingenting bara.
På Miami Beach en tidig morgon. Bilden är
från www.uppochhoppa.se
 Träningen är heller inget jag saknar och jag skulle enkelt kunna vila hela veckan ut och bara fika. Men mina 30 mil i mitten på juni kommer inte bli roliga då och ska man samla ihop 100 mil till dess måste man cykla även när man inte vill. Plus fyra grader och duggregn gör dock att jag byter racern mot spinningcykeln ikväll. Jag ska på det berömda mördar-intensivpasset ikväll. Det kommer gå undan. I helgen hoppas jag på långpass. Det börjar bli tajt om tid nu. Mitt cykelpass som jag hann med innan Miami slutade med en ond höft. Vad i... Skador är liksom mitt mellannamn numera. Det gick över med vila och jag ber för att det inte kommer tillbaka. I sådana fall är Vättern hotad eller framför allt träningen inför den.

Osuget på träning till trots är nästa vecka fullmatad med cykling, lunchlöpning, lunchgym och morgongym och ev ett cykellopp på söndag med lördag som enda vilodag. Det känns bra ändå. Jag vet ju att jag gillart. Men allt beror på formen lovar jag mig själv! Service för Contessa är inbokad och familjen och dom bästa vännerna intryckta i kalendern också. Det är viktigt för mig att få göra alla de här sakerna men tiden räcker som inte till helt. Ekorrhjulet som sagt. Fast hamstrar springer väl mer i hjul egentligen? Jag hör av mig om jag kommer på en lösning!

Inga kommentarer: