fredag 27 maj 2011

Intervaller ftw!

Det här blogginlägget skrivs med darriga armar. Kvällen har bjudit på intervaller på crosstrainern istället för det planerade cykelpasset. Vädret har varit lite schizofrent hela veckan och när regnet vräkte ner från en mullrande himmel var jag glad att jag var inne på gymmet och inte på en racer på Färingsö. Herre jäklar här har det hänt grejer! Min vanliga nivå (tid och motstånd) var inte särskilt utmanande och jag fick köra tyngre, snabbare och längre intervaller. Långcykling och transportcykling till jobbet gör tydligen sitt. Sjukt kul. Eller så hade jag bara en ovanligt bra dag - en fredagskväll? Jag tror på att jag toppar formen tre veckor innan Vättern! Armarna är dock inte vana vid att jobba så mycket på just det här sättet så dom skakar som jag skrev inledningsvis som spagettis.

I övrigt är jag nöjd med veckan. Jag har balanserat träning, vila och jobb riktigt bra. Det har varit mycket av alla tre delar och jag har till och med hunnit med mina bästa vänner. Utan att vara helt slutkörd. Hemligheten är att verkligen göra allting ordentligt. När jag tränar så tränar jag, typ cyklar 10 mil. När jag vilar så vilar jag, typ sover 9 timmar och har två träningsfria dagar på raken. När jag jobbar så är jag forcerat kreativ och har jäkligt roligt. Jobbet är väldigt roligt just nu. Och så kom Maria på spontanbesök hem till Sverige och därför svänger jag ner på stan nu för att käka middag med henne. Första dagen när jag mixar träning och kompishäng och det är det värt!

Vad skönt förresten det är att ha en kropp som är van att jobba. Den chockeras inte så lätt utan är med på noterna, pigg och stark. I dag är det intervaller det märker du va? Jaha okej ja men då öser vi nu då. Ja tack! Ungefär så. Det är fan i mig underbart. Vad bra jag är!

Inga kommentarer: