fredag 13 maj 2011

Gore Power regnjacka #villha

2110:- Är det rimligt för en cykeljacka egentligen? Men den här sitter både bra och är snygg. Jag vill att det ska vara kärlek när jag köper mina träningskläder och jag suger på karamellen.

Gore Power regnjacka
Pappa erbjöd mig sin avlagda cykeljacka. Den är ganska bred och har ganska långa ärmar... Dessutom tror jag att det är en vindjacka mer än en regnjacka. Jag övervägde i att skita i utseendet men om det inte ens är en regnjacka är jag skeptisk. Även om det är en fin jacka, Patagonia och sådär.

8 kommentarer:

Jonas sa...

Har du övervägt Enduras Helium-jacka, el. motsv tjejspecifika om det finns. Den sitter bra, är vattentät, sjukt lättpackad, betydligt billigare och andas helt OK. Inte jättelång i ryggen men jag är svinnöjd. Dessutom typ halva priset mot Gorejackan. Kolla om du inte redan köpt regnjacka.

Erika sa...

Nope, inte köpt någon än, men ska kolla på Enduras då! Jag vill helst ha en tjejjacka eftersom de sitter mycket bättre. Stor skillnad faktiskt.

Erika sa...

Jag hittar den bara i röd och i herrstorlekar! Cykeln är ju blå och vit och jag tjej :)

Jonas sa...

För att komplicera det heter den tydligen wmns's helium jacket för dig.. ;)
http://www.endura.co.uk/Product.aspx?dept_id=120&prod_id=390

Svart (trökig men praktisk, vit (snygg men opraktisk) eller röd (skulle va minst lika snygg på dig som på mig).
Finns hos flera näthandlare: http://www.endura.co.uk/Dept.aspx?dept_id=3 och storleksguiden på enduras hemsida funkade finfint för mig.

Erika sa...

Cykelcity verkar inte ha wmn:s. Kollade Norlevo som inte har nåt innehåll på sajten än men kan gå förbi deras riktiga butik och prova. Hur svårt kan det vara att hitta en regnjacka.

Erika sa...

Äsch de har ingen riktigt butik! Jag får maila dom.

Jonas sa...

Utan att ha kollat Gorejackan så måste jag framhålla att heliumjackan - utan problem, tillskilnad mot många andra regnjackor - faktiskt går ner i fickan när man inte vill ha den längre. Man kan således lugnt ta den som förstärkningsplagg om man ska cykla runt en stor sjö med start mitt i natten. Annars chansar man ju ogärna på att ta en jacka som är svår att göra av på ett vettigt sätt när man inte vill ha den på sig längre...

Erika sa...

Runt en stor sjö mitt i natten. Hahaha. Typ så ja.