lördag 21 maj 2011

Cykeltankar

Idag väntar ungefär 15 mil. Eller i alla fall 12. Kanske blir det bara 10. Jag har väldigt ont i knäna. Nu lägger det sig inte en dag efter cyklingen utan de gör ont - hela tiden. Har förträngt den där smygande värken ganska bra men nu får jag ge mig. Jag har funderat på att besöka Idrottsskadecentrum i proaktivt syfte. Jag får nog besöka Soheil i aktut syfte snarare och försöka få det att inte bli värre innan Vättern. Tänker inte fundera på hur 30 mil kommer kännas eller hur det kommer att kännas dagen efter.

I dag cyklar jag med Micke och hans kompis och så följer Katten med! Hon lånar min hybrid och jag lånar ut diverse cykelprylar och hoppas att hon ska gillart. Har informerat om att cykling är mycket kallare än löpning, att hon ska ta glasögon och att det går åt energi. Hon får låna en ryggsäck och handskar av mig och kanske ska jag skicka på henne ett par cykelbyxor? Jag hoppas hon kommer tycka att det är kul!

Vad är bäst, att håla sig så hel och smärtfri som möjligt eller att samla ihop just 100 mil? Fin balansgång det där. 80 mil och inte ont. Kan den funka? Efter i dag är jag uppe i 55-60 mil en månad innan Vätterrundan.

Cykelbrallor, handskar, pulsklocka, glasögon, sportdryck, bars, camelbak.

1 kommentar:

O sa...

Tjena.

Hittade hit från http://piggochduktig.wordpress.com/
Tänkte dock bara säga att ag följer din blogg med spänning eftersom jag själv tränar inför Vätternrundan.
Själv är jag en tvättäkta nybörjare och kommer försöka ta mig runt på min hybrid. Känner att jag borde ha en annan cykel, men nu är det som det är.
Vad gäller milen så siktade jag på ca 90 mil innan rundan. En grövre förkylning satte dock stopp för det. Har - precis som du - problem med knäna och vill hålla fram till loppet.

Lycka till!!

// O
www.ennoobochklassikern.blogspot.com