torsdag 5 maj 2011

Spinning för dig som vill kräkas

Vad var det där? Spinning Intensiv?
Spinning för dig med dödslängtan?
Turkos löparjacka från Craft. Snyggast just nu!
Det blev mördarpasset. Fast dubbelt upp. Malin som brukar leda passet var sjuk och istället ryckte hennes sambo in. Jag har tyvärr glömt namnet på mannen som försökte ta livet av mig ikväll. Han var helt enkelt ännu värre än Malin. Hela jag var härdsmälta efter 60 min på den där cykeln. Han inledde med att säga att det här är inte som spinning intensiv brukar vara. Det här kommer att vara ert värsta spinningpass hittills. Och vi trampade igång. Jag log inombords, det här skulle bli kul! Det var intervaller bortom alla andra intervaller jag cyklat och backar som inte gick att trampa i längre om jag satte mig ner. Det tog helt enkelt stopp. Jag cyklade längst fram bredvid fyra killar. Alla tjejer cyklade såklart längst bak. Jag var fast besluten om att hålla samma tempo som killarna och cyklade för allt vad Craft-tightsen höll. Grym uppladd inför Vättern som komplement till långpassen.

På passet var även Adam, min forna favoritinstruktör men som inte leder några pass längre. Han undrade var jag varit på söndagscyklingen (tre timmars-passen) och efter att ha gett honom the short version av säsongens hög med skador tipsade han mig om Duathlon Cupen, nu i helgen ute i Upplands Väsby dit han tänkte ta pendeln. Jag undrade stilla vad han tror om min förmåga egentligen. Nåja. Han cyklade ju i alla fall bakom mig i dag. Och jo, lite sugen blev jag ju. Kanske inte nu i helgen men på Lidingö om två veckor. Kom och heja!

Jag har precis klämt åtta fiskpinnar med fullkornsris, spenat och morot. Efter Miamis shoppande blir det inte mer kulinariskt än så. Jag var inställd på coltingpannkakor men efter den här kvällen behövde jag något mer att bita i, bokstavligen.

Inga kommentarer: