fredag 21 maj 2010

Uppdatering från sandlådan

Igår spelade vi de två sista matcherna i (inomhus) terminens sista seriespel. Vi kom på en stabil tredjeplats vilket vi får vara nöjda med då vi verkligen hittat vårt spel oavsett resultat i tabellen. Fortfarande finns mycket saker att slipa på men det går i alla fall framåt. Det är bara det att man vill bli bra på allting med en gång. Den bittra sanningen är att i det långa loppet är det egentligen bara att nöta grunderna till tusen som gäller. Mottag, pass, anfall, blockbackning, block, försvar, förflyttningar och kommunikation. Hur svårt kan det vara frågar jag mig själv ibland.

Ikväll strålade solen som vanligt den här veckan och vi körde veckans tredje bollpass av fyra. Inte mindre än fem (!) timmar på Gärdet spelade jag och Anneli mixedmatcher med Bennie och Jens. Vi fick fylla på med mycket hamburgare och bananer mellan varven. En fantastiskt rolig och härlig kväll! Jag ångrar inte ett dugg att jag bangade kvällens yoga med jobbet.

På söndag spelar vi säsongens första turnering utomhus. Open hos Fyris Beach i Uppsala. Bor ni närheten? Kom förbi och häng!

Inga kommentarer: