måndag 10 maj 2010

5 min tog besöket. Knäskålen ligger inte rätt. Klart å betalt och ytterligare en teori. Kan vara menisken också. Kan väl skicka dig på en magnetröntgen. Jag avbröt honom i avskedsfrasen med att flika in att jag har låga fotvalv också. I farten skrev han även en remiss till en ortopedtekniker för att få ilägg. Aldrig varit med om maken till ointresserad läkare. Att benen är olika långa och att ryggen är sned och att det rimligen också har med saken att göra kom vi aldrig till. Det kändes som att han var mitt uppe i något viktigt när jag kom och bara ville få ut mig så fort som möjligt. Svensk sjukvård är ju totalt värdelös.

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Hmm jobbigt! Jag tror mer på idrottsskadeintresserade sjukgymnaster eller naprapater i det här läget. Läkare har generellt sett ingen jättebra koll på idrottsskador är min erfarenhet. Har fått superbra hjälp med hälsporre och stressfraktur av en sjukgymnast som lagt ner hela sin själ i att hjälpa till. Ett privat alternativ (FeelGood) som ändå bara kostat 140 kr för ett besök. Naprapatlabbet har jag också hört väldigt mycket bra om. Lycka till! Skam den som ger sig som sagt.

Sofy sa...

Åh! Vad fan! Jag blir så sjukt arg. Är det till det här min 30-52% skatt går till? vansinne!!! Nu är det du som mailar guld-anna ögonaböj!

Karin sa...

Usch, vad tråkigt och vilken dålig attityd av läkaren!

kattenjansson sa...

Har du kolla tin Idrottsskadecentrum som öppnat i mitt hus? Do it!

Erika sa...

Jag gick förbi reklamen igår. Tänkte kolla vad det är för något men eg vet jag inte om det jag har, vad det nu är, klassas som idrottsskada. Det är ju dock närmare Bosön och tipset jag fick från Sofy. Ska bara vänta och se vad magnetröntgen visar först!

Axon sa...

Man blir nästan upprörd över att läsa sånt här men jag är inte direkt förvånad.

Hoppas de löser sig annars är du som sagt välkomen till mig på Idrottsskadecentrum.

Mvh