tisdag 4 maj 2010

Jag är stark!

Jag har inte styrketränat på riktigt på ganska många månader. Det har varit för mycket annat kul i träningsväg istället. Styrketräningen behövs dock också och jag tyckte ett bodypump-pass skulle vara en lagom nystart. Funderade på om jag skulle ta lite lättare vikter än där jag slutade men bestämde mig för att lassa på som vanligt. Går ju att plocka av.

Jag var stark! Benen kändes pigga och lätta trots 7 km löpning kvällen innan. Vi började med mycket funktionella övningar för hela kroppen men med fokus på ben för att sen jobba med mer enskilda muskelgrupper. Vi avslutade med coreträning, rörlighet och stabilitet. Ett tag var jag besviken över att det inte kändes tuffare mot kroppen men kom snart fram till att det här nog var en utmärkt start. Och borde jag inte vara glad över att jag känner mig så stark, att de gamla vikterna var plättlätta! Uppenbarligen ger det något att springa, spinna, paddla, rida, dansa och spela beach också. Och testa ett och annat crossfitpass när man ändå är igång. Såklart. Men inte trodde jag att det skulle uppnå den här effekten!

Passet i sig var inte så jätteroligt men jag peppade mig själv och fick en bra nystart på styrketräningen samt tips på ett par nya funktionella övningar jag kan köra själv. Efteråt bokade jag en timma pt-träning om två veckor. Gratis!

Inga kommentarer: