lördag 31 juli 2010

Simmad å klar!


På dagens träningsschema stod simning. Simning i öppet vatten och med våtdräkt. Att det var 17 grader, mulet och ganska blåsigt valde jag att ignorera. Om man alltid backade ur saker som man inte var helt entusiastisk för skulle man inte få mycket gjort.

Med andra ord tog jag våtdräkten och cykeln och begav mig ner till Ulvsundasjön. Mamma* fick också dra på sig våtdräkten och följa med, risken för sjöodjur minskar då.

Det var kallt som sjutton, vågigt och kallsuparna avlöste varandra. Burr. Men 30 min simmade vi i intervaller och nu sitter jag inne och dricker te. När värmen återkommit ska jag gå på visit hos Runners Store...

* Mamma är 60 år och har Parkinson. Hon ska tävla i samma triathlonlopp som jag och risk föreligger att hon passerar mig i löpspåret. Jag har med andra ord ungefär världens coolaste mamma.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Helt rätt! En riktigt cool mamma! !

soffan sa...

Oj, shit ja, vilken cool mamma! Cool dotter också :) .