lördag 10 juli 2010

Löpkväll!


Provocerande hurtig kände jag mig under kvällens löprunda. Medan folk låg utslängda på gräsmattorna och hade picnic eller låg inne och kollade på fotboll sprang jag förbi dem med lätta (?) steg. Triathlonträningen har fått ge vika åt en hel del beach på sistone och jag kände att det var dags för ett ryck. Att dra på mig våtdräkten och sticka ut och simma kändes inte alldeles lockande med fullt av folk på bryggan. Cyklingen känns redan enkel och därför fick det bli 5 km löpning.

Status: Nån slags träningsvärk har dykt upp sedan torsdagens brasseträning. Kändes lite stumt i spåret. Testade att springa utan knäskydd eftersom knät känts så bra på senare tid och det var inga problem. Väl hemma igen kändes låren stumma som stockar dock - inte känt så på hela våren. Kanske beror på träningsvärken. Sträckningen gjorde sig också lite påmind och det känns surt om jag plötsligt har ännu en grej att gå och dra på... Särskilt jobbigt var det däremot inte trots den tropiska Stockholmsvärmen som har parkerat! Två rådjur mötte jag men som hann smita innan jag fick fram kameran. (Jag pausade Endomondo för er skull!) Väl hemma känns det helt okej att avsluta i soffan på balkongen med en blåbärssmoothie. Over and out!

1 kommentar:

Johanna sa...

Imponerande hurtigt måste jag säga! :D Härligt jobbat i värmen!