lördag 31 juli 2010

Hemma från Malmö!


Solen strålade, havet glittrade, center courten ståtade och det var SM i Västra hamnen i Malmö. Kameran strejkar, jag har faktiskt semester och så vidare och därför saknar bloggen både bilder och uppdateringar. Jag förstår att ni sitter som på nålar för att höra hur det gick...

Som väntat var motståndet tufft och jag kände mig lite liten under det tekniska mötet. Det var ganska långt kvar tills vi skulle spela och efter inbollning la jag mig i skuggan, blundade och såg mig själv vinna bollar. Jag visualiserade mottag som var perfekta oavsett sväv, vind eller toppspinn. Jag vet hur det ska kännas, nu var det "bara" att göra. Jag såg framför mig det där passet som Jens kan döda en boll hur enkelt som helst på. Sen tittade jag på några riktigt snygga shottar, pokar och en dunderspike. Sen var det dags att spela inte bara i huvudet.

Jämna matcher som började skakigt (som vanligt) men som tog sig vartefter ledde oss vidare från gruppen. Det fortsatte lika jämnt och även matcherna som spelades bredvid oss var väldigt jämna. I åttondelen åkte vi ur. Mitt mål var att gå vidare till kvarten men med tanke på att vi mötte bättre lag än jag räknat med är jag nöjd ändå! Vi spelade faktiskt riktigt bra förutom vissa onödiga misstag.

Malin var med och filmade och vi har kollat på en av matcherna och tja.. det börjar ju helt klart arta sig även om jag hör brasse-Agnelo i bakhuvudet. Böja beenaaa....

Så fort jag får fart på kameran kommer lite bilder!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Ja men visst är det för bra att få sina matcher filmade och få svart på vitt på de där konstigheterna man har för sig som är lite svåra att ta till sig när tränaren påtalar dem men så uppenbara när man får se sig själv.