söndag 22 april 2012

Erika testar: squash (!)

Testade en ny boll(racket?)sport i dag: squash! Det var i något svagt ögonblick förra helgen som jag sa att vi borde spela squash nån gång (dom gjorde det i filmen vi kollade på just då) så till i dag hade Jens bokat bana. Eftersom han blir typ tre meter lång när han tar sats hann han på rätt många bollar och jag inte på lika många. Dessutom har han tjuvtränat. Men det var klart roligt! Dock svårt för en beachspelare. I sanden är det bara hög arm som gäller. Upp med armbågen och panga på bollen med fart, rak arm och bra träff. Inte en enkel rörelse. Fråga vilken volleybollspelare som helst. Squash påminner mer om "vevandet" i tennisen så jag hoppas att jag inte har sabbat mitt armdrag alldeles... I beach vill man ta bollen så högt upp som möjligt, ja utom i försvar kanske, men nu blev det mer skopande underifrån. Och min avståndsbedömning med ett racket i handen var väl inte i världsklass (det här med backhand alltså...) men jag fick i alla fall Jens att svettas och kammade till min enormt stora glädje hem en del egna poäng när jag var igång. Jag bjöd även på en hel del ljudeffekter. Squash plus en timmas lång powerwalk i duggregn duger bra som söndagsträning!

Roligt: 4
Kondition: 5
Styrka: 2

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja, squash är kul! Nångång när dygnet börjar innehålla 30 timmar ska jag börja med rackethlon. :-)

Erika sa...

Ja, det borde ju verkligen passa dig!:)