fredag 6 april 2012

Alla skiddagar borde vara som den här

  • Knallblå himmel
  • Strålande sol
  • Några få minusgrader
  • Manchester
  • Våfflor med hjortronsylt
  • Renkebab
  • Bastu 
  • Helkroppsmassage
= Min långfredag.

Vi var först till frukosten i morse och när grannarna vaknade till liv var vi redan på väg mot backen. Vi åkte i Tänndalen igen och hann med backarna runt Svansjöliftarna, Tännporten, Buskvallen och lite av Hamra. Fikade gjorde vi på Forbonden och lunch åt vid på Buskvallen Inn (tack Malin för tipset! Men satan vad mycket folk det var) mot en husvägg i solen. Värsta alpkänslan! I dag har jag verkligen bara åkt massor av skidor och laddat med energi då och då förstås. Årets fräknar kom tidigt i år och jag säger hej till gogglebrännan.

Efter åkningen checkade jag tillfälligt in på Hotell Funäsdalen och duschade länge, körde peeling och fotscrub, bastade och fick en helkroppsmassage med fokus på benen av rang. Den strålande massagen stod Veronica Christensen på Mofila Hudvård & Hälsa för. En massage någonstans mellan spamassage och idrottsmassage. Helt perfekt och rekommenderas verkligen för trötta skidåkarkroppar!

Latar mig framför brasan just nu och ikväll blir det påskbuffé. Har tjuvkikat och sett att det blir mycket vilt och fjällbetande djur på bordet. Jag gillar.

Såhär borde alla skiddagar se ut!

3 kommentarer:

Malin sa...

Det var så lite så!

Din dag låter nästan som min, förutom spaandet... lät skönt!

Vi käkade också på Buskvallen Inn (mellan 12 och 1 nån gång). Om du är i Tänndalen något mer i helgen får du hålla utkik efter knallgrön jacka och rosa vantar som glider runt på snowboard. =)

Träningsglädje sa...

men ÅH. HÄRLIGT! end of caps lock.

Jonas sa...

Du har bytt skidor?