söndag 30 januari 2011

The Nike Blast dag 2

Petter på scen. Släng händerna i taket!
Dag två på Nike-helgen gick i ett betydligt lugnare tempo för min del. Jag tog sovmorgon som var planerad redan från början. (Jag visste redan när jag bokade att intervaller och styrketräning på morgonen följt av kettlebells inte skulle vara klockrent "dagen efter". Men det var vad som fanns att välja på när det var min tur att välja klasser trots att jag var ute i god tid. Och kanske skulle jag känna mig som super woman när tiden var inne). Jag kände mig inte som super woman och inte Ulrika heller så när jag gled in vid lunch bestämde vi oss båda för att byta bort kettlebellsen till Garuda Matwork med James D'Silva. Klassen integrerar pilates, yoga, gyrotonic, dans och influenser från Alexandertekniken till ett holistiskt rörelseflöde. Denna sittande mattsekvens utmanar din core's styrka, flexibilitet, stabilitet och ledrörlighet. Klassen får med beröm godkänt och passade utmärkt efter gårdagen. Jag fick verkligen än mer koll på mina svaga punkter och önskar jag kunde hitta liknande klasser som den här och Anna Lindhs på mitt vanliga schema!

Resten av dagen fikade och shoppade vi innan vi avslutade helgen med lite Petter show och några grymma låtar. Släng upp armarna uppmanade Petter och med armarna ovanför huvudet och kroppen i rörelse kände jag att mina coremuskler onekligen hade gjort sitt.

Framför mig har jag två stora produktioner på jobbet varav den ena är en jag ansvar för helt själv. Jag kan med andra ord absolut inte bli sjuk och jag hoppas att mitt "förståndiga tränande" i helgen och höga grapefruktintag sista tiden ska ge utdelning! Sådär vid påsk är det okej att sega ihop för mig.

Nike är helt klart grymma på marknadsföring. Hela konventet är ju en enda stor reklamkampanj för Nike och som vi dessutom betalar för att få vara med på. Make yourself... Nike? Men jag gillar mycket i Nike's storytelling jag tycker bara det är... fascinerande är nog ordet. Dom är verkligen duktiga.

Like mera kundfokus vore dock inte fel. Till exempel tycker jag att det ska finnas skor i den storleken som man har bett om när man kommer. Även om jag hade tur och mina i mindre storlek faktiskt passade. Goodie bagsen, alltså Nike-påsarna, tog också dem slut i ett nafs. Verkade som att vissa tog hur många som helst medan vissa inte fick någon alls. Lite bättre koll tycker jag Nike kunde ha. När man frågar om det finns några påsar vill man inte heller mötas av ett "Nä dom är slut...", hellre av ett "Tyvärr har de tagit slut trots att vi vet hur många som skulle komma men vi kommer självklart att kompensera er för detta". Ett kul och bra event med proffsiga instruktörer men jag tycker Nike kunde fundera på attityden till oss som är med i reklamfilmen.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Kan inte annat än hålla med. Stor eloge till alla fantastiska instruktörer men kringarrangemanget kan tightas till. Bättre skyltning till föreläsningssalen skulle inte heller skada. Och det kan inte vara svårt att räkna ut hur många goodie bags som behövs och avkräva biljett för att hämta ut en.

Träningsglädje sa...

klokt tränat och klok sammanfattning!!