tisdag 11 januari 2011

Livsglädje faktiskt

Forcerat kreativ hela vägen in i tisdagskaklet. Är det bara tisdag? Jobbet bjuder på just massor av jobb kommande månader, stora och roliga projekt men som vanligt med för snäva deadlines och en övertro på vilket resultat man kan prestera på en viss tid. Jag har bestämt mig för att ta hand om mig själv under tiden och ha som ambition att sova väl och träna och äta bra under tiden. Jag har sagt att tidsramar och resultat hänger ihop och jag kan bara göra mitt bästa. Och det kommer jag göra. Jag försöker bestämma mig för att det är good enough!

Igår vilade jag, skönt, och i dag balanserar jag upp det med träning. Båda delar behövs ju för att må bra och man behöver olika saker olika dagar. Kom från jobbet trött och stressad men var ganska säker på att den här kvällen skulle rensa min skalle. Been there done that. Jag och Katten körde ett effektivt helkroppspass med knäböj, utfall, marklyft, drake, chins, dips och pullups. Jag kände mig ganska stark i dag och det var roligt att ha med sig Katten! Men trångt var det förstås. Alla som ska träna en eller två månader i år var såklart där ikväll. Man får inte tycka så men jag tycker ändå det är aningens irriterande...

Knäböj check!
Varmt på gymmet ikväll säg... Katten körde på bra!
Efter en snabb vända upp för dusch och kesokoll skubbade jag över till Katten där Eric hade lagat älgfärsbiffar och spaghetti till oss. Fruktansvärt gott! Med lingonsylt. Sen styrde Katten upp fruktsallad med massa goda saker i, nötter, kanel, kokos osv. Man blir alltid bjuden på goda grejer hos grannen.

På väg hem mötte jag Soheil i trappen, min naprapat, och han delade som vanligt ut lite klok livscoaching. En mycket bra finish på en kanonkväll och jag är som ny igen!

Inga kommentarer: