lördag 22 januari 2011

IntervallFlex

Man har träningsvärk om det gör ont att rolla på deoderant på morgonen. Dagens understatement. Pullupsen och tabataintervallerna bet bra i torsdags med andra ord. Om en timma är det IntervallFlex på Friskis och jag hoppas att det som vanligt är mycket fokus på ben. Pretty please... Flexdelen, rörlighetsträningen, blir ett intressant kapitel. Jag är fantastiskt stel i armar, axlar och rygg - en skön känsla men dock. Även magen fick bevisligen sitt. Det krävs såklart mycket stabilisering i alla torsdagens övningar. Jag tror att det var ett smart drag att skippa gårdagens benpass på CrossfitNordic och istället ägna sig åt att dricka drinkar. Visserligen alkoholfria med ingefära i. Löjligt hälsosamt säg!


Min lördagsfrukost består av blåbärssmoothie med yoghurt och ägg, toppad med linfrön, solrosfrön och andra godsaker tillsammans med coltingpannkakor, också med blåbär, min senaste craving! Det borde ta mig hela vägen genom dagens träningspass!

Inga kommentarer: