onsdag 9 november 2011

Är fem blodiga fingrar av tio ett bra betyg?

"Är fem blodiga fingrar av tio ett bra betyg?" sms:ade jag till Ulrika tidigare ikväll. Vi firar ett år som kompisar (även om det känns som 10 år typ) och firade gjorde vi genom att skåla i smoothies på Blueberry och köra ett roligt boxpass på Friskis. Det var nämligen där vi träffades första gången 9 november 2010, på ett Intervall Flex-pass.

Det var evigheter sen jag körde ett boxpass men på den tiden då jag gjorde det ganska regelbundet tyckte jag att det var grymt kul! Nu skulle det bli roligt att varva all den vanliga träningen med något nytt, eller kanske snarare något ny-gammalt. Både jag och Ulrika var oroliga för att det inte skulle bli tillräckligt jobbigt. När man hänger på crossfitgym och cyklar 30 mil i ett svep blir man lätt det - orolig för att inte få ta ut sig. Och under uppvärmningen undrade jag verkligen om mina farhågor skulle besannas. Det var sådär Friskismysigt ett tag. Jag blev full i skratt när jag såg halva salen kämpa i nån övning med halvdan teknik och sen sneglade på Ulrika som gjorde samma övning med perfekt teknik till synes oberörd och med en snudd på uttråkad min.

Jag och min härliga - och starka! - kompis vid ett tidigare tillfälle på CrossFit Nordic
Men sen började vi boxas, springa, göra upphopp, armhävningar, situps och dela ut sparkar. En dryg timma senare var vi överens om att passet tog där det skulle! Box är ett enkelt och roligt sätt att träna. Det är härligt att bara få hamra på! När vi körde tillsammans med ett annat par lovade Ulrika att hon skulle ge dem vad de tålde samtidigt som det lyste i ögonen på henne. Jag gillar! De flesta av de andra tjejerna tog det ganska försiktigt. Jag är övertygad om att de är betydligt starkare än vad de gav sken av. Det är ingen vits att inte kötta på!

Jag var darrig i armarna när jag trampade hem och Flemminggatan upp till Kungsholmen gick mycket långsammare än vanligt. Fattar inte riktigt vad bentröttheten kommer av... SÅ många sparkar och upphopp var det väl inte? Nu har jag laddat med god havregrynsgröt och två kokta ägg. I gröten rörde jag ner lite vaniljpulver och strödde över kanel och kardemumma, päron, solrosfrön och tranbär.

Inga kommentarer: